Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

رئیس شرکت هواپیمایی استرالیایی کانتاس در مصاحبه اختصاصی با بی‌بی‌سی گفت که برخی دولت‌ها اصرار دارند که زدن "واکسن را برای مسافران بین‌المللی" اجباری کنند.

به نظر می‌رسد که واکسن کرونا به عنوان راهی برای نجات صنعت هواپیمایی، که سال گذشته ۷۵.۶ درصد از مسافران خود را در سراسر جهان از دست داده است، مهم باشد.

آلن جویس، رئیس شرکت هواپیمایی کانتاس می‌گوید که بسیاری از دولت‌ها در جهان در حال بررسی این هستند که زدن واکسن را به عنوان شرط ورود مسافران تعیین کنند.

او می‌گوید که حتی اگر دولت‌ها چنین کاری نکنند، شرکت‌های هواپیمایی باید به مقررات خود چنین شرطی را اضافه کنند.

آقای جویس می‌گوید: "ما وظیفه داریم از مسافران و خدمه مراقبت کنیم تا بگویم که هر کسی که در این هواپیماست باید در امان باشد."

او گفت که این موضوع می‌تواند تغییر شرایط و مقررات پیش خرید بلیط را توجیه کند.

آقای جویس همچنین فکر می‌کند که مسافران هم از چنین تغییری استقبال کنند. او می‌گوید: "به نظر اغلب مشتری‌های ما این فکر خیلی خوبیه. ۹۰ درصد از افرادی که ما از آنها نظرسنجی کردیم معتقدند که واکسیناسیون علیه کرونا باید برای سفرهای بین‌المللی اجباری باشد."

اما این طرح مخالفان قدرتمندی هم دارد از جمله سازمان بهداشت جهانی. برناردو ماریانو، مدیر بهداشت و نوآوری دیجیتال سازمان بهداشت جهانی به بی‌بی‌سی گفت: "ما این مساله را که پاسپورت واکسیناسیون به عنوان شرط سفر تعیین شود، تایید نخواهیم کرد."

او افزود که صرف نظر از آنچه که بخش خصوصی می‌خواهد برای ایجاد چنین تغییری رویکرد و سیاست واحد همه دولت‌ها لازم است.

پیشتر یونان و اتریش، سایر رهبران اتحادیه اروپا را به معرفی "برگ عبور" واکسیناسیون کرونا تشویق کردند تا به احیای صنعت آسیب دیده گردشگری اروپا کمک کند اما این پیشنهاد با مخالفت برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان رو به رو شد.

هدف این است که دارندگان برگه واکسیناسیون - که احتمالا به صورت یک گواهی خواهد بود - بتوانند اجازه سفر آزادانه در داخل مرزهای اتحادیه اروپا را داشته باشند.

فرانسه و آلمان می گویند که هنوز وقت صدور چنین برگه ای نرسیده چون داده ها در مورد کارآیی واکسن ها در جلوگیری از انتشار ویروس کامل نیست.

بریتانیا و ایالات متحده آمریکا که از توانایی مالی برای سرمایه گذاری در زمینه تهیه واکسن برخوردار هستند، دسترسی خوبی به واکسن دارند، در حالی که بعضی از کشورهای ثروتمند دیگر مانند اعضای اتحادیه اروپا یا کانادا، در جایگاه بعدی قرار گرفته اند.

بیشتر کشورها با درآمد پایین هنوز برنامه واکسیناسیون علیه کووید را آغاز نکرده اند، هر چند میزان پیشرفت کار در بعضی از آنها به ویژه در خاورمیانه خوب بوده است.

منبع: بی بی سی

خبر مرتبط:

مخالفت سازمان جهانی بهداشت با صدور «پاسپورت واکسن کرونا» بعنوان مجوز سفر

کلمات کلیدی:

international-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">