BellBoy

«پرسنلی سخت کوش و همیشه خوشرو »

در بدو ورود میهمان به هتل و به محض پیاده شدن از خودرو، اولین فردی که به ارائه سرویس می پردازد، بل بوی است. در واقع اولین تاثیر و برخورد میهمان با هتل در مواجهه با بل بوی هاست و با توجه به اهمیت برخورد اول، این شغل وظیفه ای مهم محسوب می شود.

بل بوی باید همواره خوشرو، خوش پوش،منظم و پر حوصله باشد، تحت هر شرایطی با میهمانان برخوردی گرم داشته باشد و می بایست همواره به عنوان نماد جذابیت برای هتل،یونیفرم های زیبا با رنگ های شاد، آذین متناسب و آراسته داشته باشد.

بل بوی ها زیر نظر بخش پذیرش (receptionist) و مدیر اقامتی به فعالیت مشغول هستند. وظیفه اصلی آنها کمک به میهمانان به هنگام ورود و حمل و مراقبت از چمدان و وسایل آنها در زمان ورود، اقامت و خروج است. پس از پذیرش میهمان، بل بوی او را تا اتاقش راهنمایی میکند و در صورت نیاز اطلاعات ابتدایی مثل استفاده از سیستم روشنایی، سیستک گرمایش و سرمایش، تلویزیون و ... رابه میهمان آموزش می دهد.

کمک به خانه دارها در جابه جایی وسایل سنگین، نشان دادن اتاق ها برای بازدید (show room) ، تحویل گرفتن لباس های میهمانان از لاندری، تاکسی گرفتن برای میهمانان، رساندن نامه ها و پیغام ها ✉️، بخشی دیگر از وظایفیست که بل بوی ها بسته به نیاز هتل ها، ممکن است بر عهده داشته باشند.

در هتل پارسیان آزادی 🛎، هر بل بوی روزانه به طور میانگین 300 چمدان را جا به جا می کند و در روزهای اجلاس ها و همایش های بزرگ، این تعداد به 500 عدد می رسد که رکوردی بی نظیر محسوب می شود!