Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

به گزارش میراث‌آریا، حسین اربابی معاون سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در پاسخ به نگرانی افراد فعال در حوزه بوم‌‌گردی نسبت به افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «ما ۳۸هزار روستای دارای دهیار و شاکله حاکمیتی داریم؛ هر روستا حداقل به یک اقامتگاه بوم‌گردی نیاز دارد. البته نگرانی افراد فعال در این عرصه را قبول دارم. تدوین استاندارد بوم‌گردی‌ها به زودی ابلاغ می‌شود.»

او افزود: «توقع نداشته باشید چیزی که یک یا دو سال است در ادبیات اقتصادی و گردشگری ما شکل گرفته، همان اول کار به نهایت استاندارد مطلوب برسد. البته مسلماً مسیری که طی می‌شود، رو به مطلوب است و ما تلاش می‌کنیم در حوزه کمیت و کیفیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی بتوانیم این رشد را داشته باشیم. انصافاً ما اقامتگاه‌های بوم‌گردی داریم که خدماتی ارائه می‌دهند که از خدمات هتلینگ چیزی کم ندارند.»

معاون سرمایه‌گذاری و  امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: «در اینکه خدمات استانداردی باید به گردشگر ارائه شود، شک نکنید. در این میان بوم‌گردی‌ها نیز باید استاندارد خودشان را تعریف کنند؛ البته متولیان اقامتگاه‌های بوم‌گردی مسئول این هستند که براساس رسوم، آیین‌ها و سنت‌ها فعالیت کنند. در هیچ کدام از رسم و رسوم مردم ایران‌زمین بی‌اخلاقی دیده نمی‌شود. بنابراین آداب و رسوم باید با رعایت ضوابط و در قالب استاندارد به طور کامل اجرا شود و بوم‌گردی‌هایی موفق هستند که این کار را انجام بدهند.»

کلمات کلیدی:

iran-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">