Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

رسانه های ایران می گویند که با تصمیم بانک مرکزی این کشور، ورود ارز همراه مسافر به ایران به صورت اسکناس تا معادل ۱۰ هزار دلار آمریکا آزاد است اما بیش از این مبلغ برای اجرای قوانین ضدپولشویی باید به اطلاع دولت برسد.

خبرگزاری ایسنا می گوید مقررات تازه "دستورالعمل اجرایی ضوابط ناظر بر ارز همراه مسافر" نام دارد و اخیرا بانک مرکزی "با هماهنگی سایر دستگاه های مرتبط" آن را تنظیم کرده و اول آذر ابلاغ کرد.

پیش از تصمیم تازه ایران، میزان مجاز ورود ارز همراه مسافر بدون نیاز به اعلام رسمی آن ۵ هزار دلار آمریکا یا معادل این مبلغ به صورت اسکناس بود.

بر اساس مقررات تازه مسافرانی که بیش از ۱۰ هزار دلار آمریکا یا معادل آن همراه دارند، باید این موضوع را هنگام ورود به ماموران گمرک ایران اعلام کنند.

خبرگزاری ایسنا می گوید ورود مبلغ بیش از ۱۰ هزار دلار آمریکا به ایران مستلزم استعلام از مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

دولت ایران در ماه های اخیر به خصوص پس از رفع تحریم های بین المللی علیه برنامه اتمی این کشور می گوید مقررات ضدپولشویی را به طور دقیق به اجرا گذاشته است.

یکی از اهداف ایران از اجرای این مقررات کاهش خطر تحریم پذیری بین المللی ناشی از فعالیت های مرتبط با پولشویی و افزایش ضریب اطمینان بانک ها و نهادهای بین المللی در همکاری با ایران است.

در ماه های اخیر پیوستن دولت ایران به سازمان گروه ویژه اقدام مالی (FATF)که یک نهاد بین‌المللی مالی است که معیارهایی را برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تعیین می‌کند، باعث جنجال هایی از سوی منتقدان دولت حسن روحانی شده است.

گروه ویژه اقدام مالی به ایران توصیه کرده برای این که بانک‌های بین‌المللی با این کشور همکاری کنند مقرراتی را برای مبارزه با پولشویی به اجرا بگذارد که از جمله آن روشن شدن مسیر مبادلات مالی و منشا دارایی افراد و نهادهاست.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

تا الان ۱ نظر داریم.

..جهان .. ۰۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۵

با سلام
ممنون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">