Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

زنجان – ایرنا – قطار گردشگری کاروان عشق رجا امروز یکشنبه ۱۷ شهریور مصادف با هشتم محرم با هدف شرکت مسافران در مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان که از ساعت ۹ صبح از تهران حرکت کرده بود؛ با ۳۲۰ مسافر وارد زنجان شد.

هشتم محرم (یوم العباس) عزاداری باشکوه در حسینیه اعظم زنجان برای شهدای کربلا به ویژه حضرت ابوالفضل العباس (ع) هر سال با حضور خیل مشتاقان و دلدادگان از اقصی نقاط کشور و حتی خارجیها برگزار میشود.

 سرپرست راه آهن منطقه شمالغرب کشور روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طبق با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی با راه‌آهن  جمهوری اسلامی در راستای توسعه قطارهای گردشگری با موضوع ترویج فرهنگ حسینی، قطار کاروان عشق رجا از مسیر تهران به سمت زنجان حرکت کرده است.

علی خدایی افزود: مبلغ بلیت این قطار  با پذیرایی صبحانه، نهار و شام یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال  اعلام شده و با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته  مسافران این قطار پس از شرکت در دسته حسینیه اعظم زنجان ساعت ۲۰:۳۵ دقیقه امشب شهر زنجان را به مقصد  تهران حرکت می کند.

این مسئول ادامه داد: حمل و نقل یکی از ملزومات مهم زیرساختی هر کشوری است که تاثیر بسزایی در توسعه امور عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی و بهبود بخشیدن به رشد بخش های بازرگانی، صنعتی و کشاورزی دارد.
وی اضافه کرد: از سیاست های متولیان توسعه راه های جاده ای، ریلی و هوایی، ایجاد، توسعه و تکمیل این شبکه ها و استفاده بهینه از ظرفیت راه های مواصلاتی، اصلی، فرعی و روستایی کشور توسط بخش دولتی، حمایت و پشتیبانی آن از طریق بخش های خصوصی است.

به گفته خدایی،  راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسافران مسیرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان و میانه را پوشش می دهد.
راه آهن منطقه شمالغرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل ۶ استان در ارتباط است.

کلمات کلیدی:

zanjan-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">