Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

معاون گردشگری زنجان گفت: بر اساس ماده 3 آئین نامه کمیته ملی طبیعت گردی مبنی بر تشویق و ترویج فرهنگ طبیعت دوستی و طبیعت گردی ، خانه طبیعت گردی زنجان راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، علی اکبر شرفی در کمیته طبیعت گردی استان روز گذشته با اعلام خبر فوق، ادامه داد: با عنایت به اهمیت و نقش جایگاه اکوتوریسم در توسعه پایدار گردشگری و تعامل با تشکل های مردم نهاد و بخش خصوصی در حوزه برنامه ریزی و سیاست گذاری فعالیت های طبیعت گردی ضروری می نماید بنابراین مرکزی جهت هماهنگی و تشریک مساعی تشکل ها و سازمان ها در راستای حفاظت از جاذبه های طبیعی ، آگاه سازی مردم و گردشگران ایجاد می گردد که یکی از پیامدهای آن دست یافتن به توسعه پایدار است.

او در عمارت تاریخی دارایی در جمع نمایندگان سایر ارگان های حاضر در این کمیته عنوان کرد: در این راستا دو مکان مناسب برای ایجاد خانه طبیعت گردی در استان در شهر زنجان در نظر گرفته شده است که پس از بررسی های لازم در مناسب ترین فضا خانه طبیعت گردی آغاز بکار می کند.

به گفته شرفی در این مجموعه تورهای آموزشی و کلاس های آموزشی توسط کارشناسان ادارت محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی برگزار خواهد شد تا طبیعت گردان با  آگاهی لازم پا در طبیعت گذارند.

در همین راستا خمسه ای ، کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی زنجان در خصوص وظایف خانه طبیعت گردی گفت: تشکیل کانون های تخصصی نظیر کانون پرنده نگری، کانون کودک و طبیعت، کانون توسعه پایدار گردشگری و دیگر کانون های طبیعت گردی حسب ضرورت ... در تعامل با فعالان و متخصصین بخش طبیعت گردی و گردشگری، برگزاری همایش ها و جشنواره های مرتبط نظیر روز ملی پرنده نگری، مناسبت های محیط زیستی و . سمینارها و کارگاه های تخصصی و آموزشی در زمینه های گوناگون طبیعت گردی نظیر ژئوتوریسم، پرنده نگری، توسعه پایدار طبیعت گردی، گردشگری نجومی و ... ، برگزاری نمایشگاه های تخصصی در زمینه هایی نظیر عکاسی از طبیعت و تنوع زیستی، لوازم و تجهیزات طبیعت گردی و ... ،برگزاری نشست های تخصصی با فعالان و علاقمندان بخش طبیعت گردی  ،تشکیل نشست های کارگروه های تخصصی طبیعت گردی نظیر کارگروه پرنده نگری، کارگروه تکثیر حیات وحش و قرق های اختصاصی و ... ،پشتیبانی از جلسات و همایش های مرتبط در حوزه کمیته ملی طبیعت گردی و سازمانهای موثر در توسعه پایدار طبیعت گردی در کشور ، حمایت از فعالیت بخش خصوصی و فعالان طبیعت گردی با رعایت کلیه قوانین و اصول حاکم در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جذب علاقمندان و داوطلبان طبیعت گردی از جمله شرح وظایف خانه طبیعت گردیست.

در ادامه جلسه معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری زنجان با بیان اینکه خاک ارزشمند ترین سرمایه انسان است، افزود: اگر ما بدانیم که هر گون یک سد طبیعی کوچک است و چقدر در حفط منابع آب اهمیت دارد نه گون ها را از ریشه در می آوریم و مراق خواهیم بود آتش سوزی در طبیعت اتفاق نیافتد.

او ادامه داد: مردم برای بهره برداری از طبیعت باید آموزش های لازم را ببینند و این مستلزم فرهنگ سازیست.

کلمات کلیدی:

zanjan-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">