Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

جشنواره آش یک ثروت است

توسط در تاریخ ۰۹ شهریور ۱۳۹۵

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: معنای ثروت تغییر کرده و تصویرهای ذهنی و رخدادهایی مانند جشنواره آش به‌عنوان ثروت مطرح می‌شوند، بر این اساس، زنجان استانی ثروتمند است.

بهمن نامورمطلق در مراسم افتتاح یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی که در سینما روباز مجموعه فرهنگی - تفریحی ایل‌داغی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در دنیای امروز، دانشی به نام تصویرشناسی بسیار مورد توجه است که می‌توان آن را بزرگ‌ترین سرمایه هر فرد، شهر و ملت دانست.

او ادامه داد: هنگام سفر به زنجان، از اطرافیانم درباره تصویر ذهنی‌شان از این استان سوال پرسیدم و معمولا در اولین لحظه بدون فکر تصویرهایی مانند سلطانیه، چاقو، ملیله، اجتماع بزرگ مردم در روز هشتم محرم و جشنواره آش مطرح می‌شد. این نشان می‌دهد که زنجان در مسیر ثروتمند شدن در حرکت است، زیرا داشتن یک تصویر خوب، نوعی ثروت و مایه اعتبار است.

وی بیان کرد: در گذشته و پیش از آغاز به کار دولت «تدبیر و امید» تصویر مناسبی از ایران در افکار جهانی وجود نداشت، به‌گونه‌ای که یک استاد دانشگاه برای سفر به گرجستان، بیش از یک ساعت در فرودگاه این کشور منتظر می‌ماند، در حالی که بقیه مسافران به راحتی وارد گرجستان می‌شدند.

نامورمطلق اظهار کرد: دلیل این مشکل، تصویری بود که استکبار جهانی از ایران ارائه داده و هویت ایرانیان را خراب کرده بود؛ ولی با تلاش‌های انجام‌شده قدم‌های مثبتی در راستای بازسازی هویت و تصویر ایرانیان انجام شد، به‌گونه‌ای که اکنون شاهدیم کشورهایی مانند گرجستان و ترکیه به‌دنبال جذب تورهای ایرانی هستند.

او گفت: در چهار سال گذشته، ایران به‌عنوان کشوری ناامن معرفی شده بود، به همین دلیل، هزینه بیمه سفر به ایران ۱۰ برابر بود. این در حالی است که اکنون خطوط هوایی سایر کشورها به‌دنبال دادن امتیاز و سفر به ایران هستند.

معاون صنایع‌ دستی سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری با بیان این‌که تصویر زنجان نیز علاوه بر فضا، رخدادها و محصولات آن بهینه شده است، تاکید کرد: بزرگ‌ترین ثروت یک جامعه، رخدادهای خوبی است که علاوه بر ایجاد هویت موجب توسعه نیز می‌شوند. بنابراین باید تأکید کرد که اکنون معنای ثروت، از توسعه صنایع سنگین به توسعه صنایع فرهنگی همچون صنایع دستی و غذا تغییر کرده است.

نامورمطلق با تأکید بر این‌که در یونسکو هفت نوع صنایع فرهنگی معرفی شده است که سینما، موسیقی و غذا جزو آن‌هاست، اعلام کرد: تا کنون در زمینه غذا یک نشان از یونسکو برای رشت دریافت کرده‌ایم. امیدواریم با گسترش فعالیت‌های جشنواره آش برای زنجان نیز بتوانیم این نشان را دریافت و زنجان را ثروتمند کنیم، زیرا در دنیای امروز معنای ثروت تغییر یافته است.

استاندار زنجان نیز در این مراسم گفت: همه اقوام ایرانی در تکوین این جشنواره موثر بوده‌اند و دلیل حضور آن‌ها بیان این موضوع است که ما همواره به‌عنوان اقوام شجاع و مرزبان جزیی، از پیکر تمدن ایرانی هستیم.

اسدالله درویش‌امیری اظهار کرد: حضور گسترده اقوام ایرانی و سفر طولانی آن‌ها که بیش از ۲۴ ساعت بوده است، نشان می‌دهد این جشنواره توانسته گامی در کنار هم قرار دادن اقوام ایرانی در اوج صفا و صمیمیت بردارد.

کلمات کلیدی:

zanjan-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">