Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

ایسنا/خراسان رضوی رئیس هیات‌مدیره جامعه هتلداران خراسان رضوی با اشاره به تجربه حضور ضرغامی در رسانه ملی گفت: بسیار خوب می‌شود اگر ضرغامی بتواند از تجربه و امکانی که دارد در تبلیغات حوزه گردشگری استفاده کند، چرا که پس از کرونا برای توسعه گردشگری به تبلیغات این حوزه نیاز داریم.

امیر سزاوار در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عملکردهایی که به بهبود گردشگری منجر می‌شوند، اظهار کرد: باید گفت که تمام وزارت‌تخانه‌ها در راستای بهبود گردشگری به یکدیگر متصل هستند و وزیر به تنهایی نمی‌تواند کارها را پیش ببرد. عملکرد سازمان‌های دولتی در دوره قبل آنچنان که باید موفقیت‌آمیز نبوده است، برای مثال سازمان‌هایی از جمله  تامین اجتماعی، وزارت کار و حتی شهرداری‌ها به نوعی با عملکردهای خود گردشگری را با مشکلاتی روبه‌رو کرده‌اند.

وی اضافه کرد: می‌توان گردشگری در کشور را به فرزند یتیمی تشبیه کرد که هر کس از هر جایی که رسیده ضربه‌ای به او زده است و نتیجه آن چیزی شده که امروزه در این صنعت دیده می‌شود. گردشگری ما نباید با ضرباتی چون تحریم، کرونا و فشارهای داخلی زمین‌گیر می‌شد، در همین راستا به عقیده من می‌توانستیم اقتصاد مقاومتی را سرلوحه قرار دهیم.

رئیس هیات مدیره جامعه هتلداران خراسان رضوی ابراز کرد: من معتقدم اولین اقدامی که ضرغامی باید در حوزه گردشگری انجام دهد زنده‌ کردن دوباره امید در دل مسئولین گردشگری مخصوصا بخش خصوصی است. وزیر باید با کمک معاونین و تشکل‌ها مشکلات عرصه گردشگری را شناسایی و حل کند، در غیر این صورت کار برای ایشان بسیار سخت خواهد بود.

سزاوار در خصوص تاثیر سمت قبلی ضرغامی در معاونت سینمایی و رسانه ملی در حوزه گردشگری تشریح کرد: بسیار خوب می‌شود اگر ضرغامی بتواند از امکانی که دارد در تبلیغات حوزه گردشگری استفاده کند، پس از کرونا ما به اعتمادسازی نزد مردم، خانواده‌ها و از همه مهمتر جذب گردشگران خارجی نیاز داریم. همچنین بازگشت گردشگر از کشورهایی چون کویت، عمان و عراق که زمانی به ایران زیاد رفت‌آمد می‌کردند برای گردشگری کشور حائز اهمیت است که در این روزها می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی در خصوص تبلیغات حوزه گردشگری تصریح کرد: باز هم تاکید می‌کنم که تبلیغات، دروغ‌ گفتن نیست بلکه معرفی درست یک محصول است. ما در ابتدا باید بدنه گردشگری خود را زنده، مشکلات را برطرف و زیرساخت‌ها را درست کرده و سپس از تبلیغات برای ورود گردشگر استفاده کنیم؛ چراکه اگر نتوانیم همراه با تبلیغات خدمات خوبی نیز ارائه کنیم این موضوع به ضد تبلیغ تبدیل می‌شود. از آنجایی که ضرغامی در رسانه تجربه دارد می‌توان امیدوار بود که از این تجربه در حوزه گردشگری به خوبی استفاده شود.

ایجاد امید در بدنه گردشگری در قدم اول بسیار حائز اهمیت است

رئیس هیات مدیره جامعه هتلداران خراسان رضوی با اشاره به گفته برخی دست‌اندرکاران گردشگری مبنی بر اینکه جناب ضرغامی می‌تواند ره‌آوردی در حوزه گردشگری باشد، افزود: باید در این راستا به او زمان بدهیم و نباید زود قضاوت کنیم. به عقیده من اگر با تجربه‌ترین شخص در حوزه گردشگری را برای این سمت انتخاب کنیم تا زمانی که به موارد گفته شده عمل نشود، شرایط همین خواهد بود.

سزاوار ادامه داد: در نهایت ایجاد امید در میان دست‌اندرکاران صنعت گردشگری و پس از آن همراه کردن تمام وزارتخانه‌ها و بدنه نظام با این حوزه بسیار حائز اهمیت است. باید به ضرغامی به عنوان وزیر جدید گردشگری زمان داده شود و پس از گذشت مدتی نحوه همراه کردن دیگران در حوزه گردشگری با این وزارتخانه مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی در خصوص پیشنهاد ضرغامی در تقسیم‌ کردن وزارتخانه به سه بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشریح کرد: در این حوزه باید کارشناسان مطلع از حوزه گردشگری نظر دهند، اما به عقیده من این اقدام درست است و می‌تواند کمک خوبی به سه حوزه باشد. شاید قرارگیری صنایع‌دستی در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اقدام درست ‌تری باشد.

باید تعامل با دنیا برای توسعه گردشگری بیشتر شود

رئیس هیات مدیره جامعه هتلداران خراسان رضوی در خصوص جمله «اهمیت تقویت گردشگری داخلی و صنایع دستی و لزوم توجه به ارزش و باورها و فرهنگ‌های مبتنی بر هویت انقلاب اسلامی» که توسط وزیر جدید گفته شد، ادامه داد: اصولا گردشگری تعریفی جهانی و حقوقی پیدا کرده است. گردشگری امروز علمی است که در بین تمام کشورهای دنیا به اشتراک گذاشته شده و به یک نقطه مشترکی رسیده است. امکان ندارد ما صحبتی از گردشگری داشته باشیم و به این موضوع توجه نکنیم. به نظر من تمام مواردی که ضرغامی ذکر کرده است، می‌تواند خوب و موثر باشد اما قبل از تمام این‌ها باید یک تعریف عمومی و جهانی از گردشگری داشته باشیم.

سزاوار اضافه کرد: باید در ابتدا مورد گفته شده را در گردشگری کشورمان تعریف کنیم و بپذیریم که نباید خودمان را از تمام دنیا تفکیک کنیم، بلکه باید تعامل با دنیا را بیشتر کرده و در نهایت آن را بومی‌سازی کنیم. البته در بحث بومی‌سازی تعریف جهانی گردشگری مطلب گفته شده توسط ضرغامی می‌تواند بسیار موثر باشد.

کلمات کلیدی:

iran-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">