Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

نماینده مردم مهریز در مجلس گفت: هر چند آقای ضرغامی دارای شخصیتی فرهنگی و دانشمند است اما برنامه‌ای تخصصی و تجربه کافی برای موضوع گردشگری ندارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری خانه ملت، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی مجلس نوبت سوم امروز (سه شنبه، 2 شهریور ماه) شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: من در این دوره انتخابات ریاست جمهوری به آیت‌الله رئیسی رأی دادم و در دوره قبلی نیز به آقای روحانی و انتقادات خود را نیز از رئیس جمهور قبلی مطرح می کردم.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی افزود: هر چند آقای ضرغامی دارای شخصیتی فرهنگی و دانشمند است اما برنامه‌ای تخصصی و تجربه کافی برای موضوع گردشگری ندارد.

وی اضافه کرد: مدرک کارشناسی وزیر پیشنهادی، مهندسی عمرانی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی است، از سوی دیگر وی سابقه اجرایی در وزارت دفاع، قوه قضائیه، امور مجلس، سازمان صدا و سیما و ... را دارد و با توجه به این سوابق انتظار می‌رفت که آقای ضرغامی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد معرفی شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه وزیر میراث فرهنگی باید سابقه حضور در حوزه‌های مربوط به آثار تاریخی، میراث فرهنگی و صنایع دستی داشته باشد ادامه داد: آقای ضرغامی سابقه لازم در این حوزه را ندارد.

صباغیان با اشاره به ظرفیت ایران در حوزه‌های آثار فرهنگی، مکان‌های زیبای طبیعی، تاریخی، تصریح کرد: کشور ما پتانسیل بالایی در گردشگری روستایی، کوهستانی، ورزشی، ساحلی، پزشکی و ... دارد. حال این سوال مطرح است که وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای استفاده از این ظرفیت فراوان دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مشکل اساسی ما در حوزه گردشگری نبود برنامه است، گفت: چگونه گردشگران بسیاری به سمت کشور ترکیه روانه می‌شوند حال آن که 80 درصد گردشگران ما با وجود تمامی ظرفیت‌ها داخلی است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با طرح این پرسش که چرا با وجود تمامی ظرفیت‌ها نمی‌توان گردشگر جذب کرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ما اسلامی است و اعتقادات فرهنگی و اسلامی و ارزش‌های قابل احترام در آن وجود دارد، ممکن است مقاومت‌ در برابر گردشگران نسبت به سایر کشورها بیشتر باشد که باید دید وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای آن دارد.

وی اضافه کرد: علیرغم اینکه بهترین ظرفیت در حوزه فرهنگی، تاریخی و ... وجود دارد اما برخی افراد در برابر گردشگران مقاومت می‌کنند و معتقدند ما شهید دادیم و اسلامی هستیم که حرف حقی می‌زنند.

صباغیان ادامه داد: در حال حاضر در مکان‌های تاریخی و فرهنگی شاهد نورافشانی و استفاده از موسیقی‌های تند برای جذب توریست هستیم، حال آن که می‌توان با نگاه قرآنی این مهم را محقق کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم توضیح داد: به طور مثال می‌توان از تخت جمشید برای نمایش زندگی پادشاهان و سرنوشت آنها استفاده کرد. با این نگاه از یک سو مقاومت در برابر گردشگران از بین می رود و از سوی دیگر این صنعت رونق می‌یابد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها همچنین درباره ترمیم برخی آثار تاریخی گفت: مشاهده می‌شود که برخی آثار تاریخی با سلایق شخصی ترمیم می‌شود تا گردشگر جذب شود، نباید با این اهداف واقعیت‌ها را ذبح کنیم.

وی ادامه داد: آقای ضرغامی درباره نحوه رونق صنعت گردشگری کلی گویی کرده از سوی دیگر برنامه تحولی قابل اتکایی ندارد.

صباغیان با بیان اینکه باید برنامه آقای ضرغامی برای رفع مشکلات صنایع دستی مشخص شود، گفت: باید درباره استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، بیمه راهنمایان گردشگری و فعالان حوزه صنایع دستی برنامه مناسبی ارائه شود.

کلمات کلیدی:

iran-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">