Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

بزرگترین انجمن هواپیمایی جهان اپلیکیشنی را طراحی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات مربوط به آزمایش کرونا، واکسیناسیون و سایر دستورالعمل‌های مرتبط را یکجا با خود داشته باشند.

این برنامه توسعه‌داده شده هرچند در حال حاضر در مراحل آزمایشی است، با این حال با بازگشت جریان زندگی به روال طبیعی پس از فروکش کردن موج کرونا می‌تواند حمل و نقل هوایی را برای مسافران بسیار راحت‌تر کند.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی از هم‌اکنون برای شرکت در مراحل آزمایشی این برنامه دیجیتالی که در واقع نوعی «پاسپورت واکسن» است ثبت‌نام کرده‌اند.

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) نماینده ۲۹۰ شرکت هواپیمایی بین‌المللی است که ۸۲ درصد از بار ترافیک هوایی جهان را به خود اختصاص می‌دهند. این نهاد تاثیر عمده‌ای بر تدوین پروتکل‌های جهانی مربوط به سفرها دارد.

اما این اپلیکیشن مجوز عبور یا کارت مسافرتی یانا چیست و اگر امسال قصد دارید به خارج از کشور بروید چگونه می‌تواند به شما کمک کند؟

کارت مسافرتی یاتا چه کاری انجام می‌دهد؟

انجمن یاتا معتقد است که دستورالعمل‌های موجود مربوط به بیماری کووید-۱۹ مسافران را تا حد زیادی گیج می‌کند. آنها می‌خواهند تاریخچه آزمایش کرونا و واکسن و همچنین اطلاعات مربوط به دستور‌العمل‌ها را در یک برنامه گوشی همراه با هم ترکیب کنند و در اختیار مسافران و پرسنل خطوط هوایی بگذارند.

این برنامه کمک می‌کند که مسافر دریابد آیا با وضعیت جاری خود، به لحاظ واکسن یا تست، امکان ورود به کشور مقصد را دارد یا نه؟

کدام شرکت‌های هواپیمایی استفاده از پاسپورت را در دستور کار قرار داده‌اند؟

در حال حاضر ۲۰ شرکت هواپیمایی گفته‌اند که قصد دارند این گذرنامه‌های دیجیتالی را امتحان کنند. این شامل شرکت‌های بزرگ صنعت هوایی همچون امارات، ویرجین آتلانتیک و کانتاس می‌شود.

آیا تا کنون این روش تست شده است؟

در ۱۷ مارس گذشته اولین سفر موفق از سنگاپور به بریتانیا با استفاده از کارت صادرشده توسط انجمن یاتا انجام شد.

الکساندر دوجونیک، مدیرعامل این نهاد، می‌گوید که این گام ابتدایی موفق ثابت کرد «این فناوری می‌تواند به طور ایمن، راحت و موثر به مسافران و دولت‌ها برای مدیریت بهداشت مسافران در جابجایی‌ها کمک کند.»

او افزود: «اهمیت این امر برای شروع مجدد پروازهای بین‌المللی غیرقابل انکار است.»

آیا داشتن پاسپورت واکسن برای مسافرت‌های هوایی الزامی است؟

این برنامه هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است، با این حال انتظار می‌رود شرکت‌های هواپیمایی بیشتری در این تابستان به آن بپیوندند.

نهاد یاتا تأیید کرده است که در حال حاضر هیچ الزام خاصی برای واکسینه بودن جهت سفر وجود ندارد، تنها شرط این است که مسافران از قوانین کشورهای مبدا و مقصد پیروی کنند.

چگونه می‌توان کارت سفر یاتا را دریافت کرد؟

یاتا گفته است که این کارت سفری از طریق گوشی‌های تلفن همراه در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

هرچند هنوز هیچ تاریخ قطعی برای راه‌اندازی آن تعیین نشده است، با این حال کاربران می‌توانند یقین داشته باشند که خواهند توانست اپلیکیشن را به سادگی دانلود کرده و در سفرها استفاده کنند.

مسئولان سازمان بین‌المللی حمل و نقل هوایی قرار است تا در ماه اکتبر امسال، یعنی زمانی که مرزها احتمالا به اندازه کافی باز خواهند شد، یکدیگر را ملاقات کنند تا درباره این طرح به صورت نهایی توافق کنند.

بزرگترین انجمن هواپیمایی جهان اپلیکیشنی را طراحی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات مربوط به آزمایش کرونا، واکسیناسیون و سایر دستورالعمل‌های مرتبط را یکجا با خود داشته باشند.این برنامه توسعه‌داده شده هرچند در حال حاضر در مراحل آزمایشی است، با این حال با بازگشت جریان زندگی به روال طبیعی پس از فروکش کردن موج کرونا می‌تواند حمل و نقل هوایی را برای مسافران بسیار راحت‌تر کند.بسیاری از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی از هم‌اکنون برای شرکت در مراحل آزمایشی این برنامه دیجیتالی که در واقع نوعی «پاسپورت واکسن» است ثبت‌نام کرده‌اند.

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) نماینده ۲۹۰ شرکت هواپیمایی بین‌المللی است که ۸۲ درصد از بار ترافیک هوایی جهان را به خود اختصاص می‌دهند. این نهاد تاثیر عمده‌ای بر تدوین پروتکل‌های جهانی مربوط به سفرها دارد.

اما این اپلیکیشن مجوز عبور یا کارت مسافرتی یانا چیست و اگر امسال قصد دارید به خارج از کشور بروید چگونه می‌تواند به شما کمک کند؟ کارت مسافرتی یاتا چه کاری انجام می‌دهد؟

انجمن یاتا معتقد است که دستورالعمل‌های موجود مربوط به بیماری کووید-۱۹ مسافران را تا حد زیادی گیج می‌کند. آنها می‌خواهند تاریخچه آزمایش کرونا و واکسن و همچنین اطلاعات مربوط به دستور‌العمل‌ها را در یک برنامه گوشی همراه با هم ترکیب کنند و در اختیار مسافران و پرسنل خطوط هوایی بگذارند.این برنامه کمک می‌کند که مسافر دریابد آیا با وضعیت جاری خود، به لحاظ واکسن یا تست، امکان ورود به کشور مقصد را دارد یا نه؟

کدام شرکت‌های هواپیمایی استفاده از پاسپورت را در دستور کار قرار داده‌اند؟

در حال حاضر ۲۰ شرکت هواپیمایی گفته‌اند که قصد دارند این گذرنامه‌های دیجیتالی را امتحان کنند. این شامل شرکت‌های بزرگ صنعت هوایی همچون امارات، ویرجین آتلانتیک و کانتاس می‌شود.

https://per.euronews.com/travel/2021/04/15/what-is-the-iata-travel-pass-what-does-it-mean-for-travellers

کلمات کلیدی:

international-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">