Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

آلبوم عکس سفرهای خود را دوباره ورق بزنید! وقتی شروع به برنامه ریزی برای سفر می‌کنیم خیلی زود نام شهرهای مشهد، کیش، قشم، رشت، ساری، شیراز، اصفهان، یزد، کرمان و... برای سفر به ذهنمان خطور می‌کند. وجود جاذبه‌های متعدد تاریخی و فرهنگی، بهانه خوبی برای انتخاب این شهرها به عنوان مقصد سفر است. فوری و با یک برنامه‌ریزی سریع سفر ۳ روزه آغاز می‌شود. پس از بازگشت هم خاطرات خوب و تعدادی عکس و فیلم با محتوای مشابه و در جاههای مختلف (مثل موزه، رستوران و خیابان) برایتان باقی می‌ماند. در این سفرها بازدید از موزه، خرید و خوردن انواع غذا، نوشیدنی و بستنی فرصت زیادی برای جستجوی بیشتر باقی نمی‌گذارد!

اما چند سوال پس از این سفرها در ذهن شما شکل می‌گیرد؟

۱. چه موضوعاتی در این سفرها از دید شما پنهان ماند؟

۲. آیا بعد از بازگشت جاذبه‌ای را به یاد آوردید که بازدید نکرده باشید؟

۳. فرصت کوتاه سفر موجب شد تا نتوانید برنامه ریزی خوبی برای بازدید از شهر داشته باشید؟

و سوالاتی از این دست که ممکن است برای شما به وجود آمده باشد.            

اما یک پیشنهاد جدید! از این به بعد وقتی در حال برنامه‌ریزی برای یک سفر هستید گزینه‌های مختلفی را به صورت همزمان بررسی کنید؛ پیشنهاد می‌کنم این بار موضوع جشنواره را در اولویت قرار داده و مقصد سفر را در محل برگزاری یک رویداد گردشگری انتخاب کنید.

هر سال نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلفی عمدتا با موضوعات فرهنگی  و غذا در سراسر کشور برگزار می‌شود که با حضور در این جشنواره‌ها می‌توانید با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و همچنین آداب و رسوم شهرهای مختلف آشنا شوید.   

از جمله این رویدادها، جشنواره ملی آش ایرانی است، که به عنوان قدیمی‌ترین رویداد خوراک کشور، تابستان هر سال با حضور نمایندگان همه استانها در شهر زنجان برگزار می‌شود. در این جشنواره شرکت کنندگان ضمن معرفی، طبخ و فروش آش محلی منطقه خود، در بخش مسابقه آن نیز شرکت می‌کنند.

شما می‌توانید با یک اقامت حداقل دو روزه ضمن بازدید از جاذبه‌های گردشگری شاخص استان زنجان از جمله غار کتله خور، موزه مردان نمکی، گنبد سلطانیه، موزه رختشویخانه و بازار تاریخی زنجان، از جشنواره ملی آش ایرانی نیز دیدن کنید و طعم همه آش‌های خوشمزه مناطق کشور را در شهر زنجان یکجا بچشید!

اگر برای بازدید از جشنواره ملی آش ایرانی به زنجان سفر کنید، همزمان می‌توانید از جشنواره ملی صنایع دستی سوغات چهار گوشه ایران را یکجا خرید کنید!

به جز این جشنواره، رویداد بین‌المللی غذای کشورهای عضو اکو – راه ابریشم نیز به عنوان نخستین جشنواره بین المللی گردشگری غذا در ایران و تنها رویداد بین المللی گردشگری غذا در منطقه اکو همه ساله با حضور نمایندگان کشورهای عضو در زنجان برگزار می‌شود.

ششمین جشنواره بین‌المللی غذای جاده ابریشم اکو و نیز نشست و کارگاه آشپزی در سال جاری در زنجان برگزار خواهد شد.

ادامه دارد...

نگارش: حسین خمسه‌ای - کارشناس گردشگری

انتشار مطلب با ذکر منبع (نام و آدرس صفحه) بلامانع است.

شماره‌های دیگر:

http://zanjantourism.blog.ir/tag/safar-be-zanjan

 

کلمات کلیدی:

safar-be-zanjan

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">