Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

سفر به زنجان، مقصد همیشه ارزان و در دسترس(۵)

توسط در تاریخ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

عکس: اقامتگاه بوم گردی جزیره تیرستان در روستای تیرستان شهرستان زنجان

یکی از دلایل ارزان بودن سفر به زنجان، ارزان بودن هزینه اقامت در آن است. از جمله دلایل این ارزان بودن، وجود بیش از ۱۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی در ۸ شهرستان زنجان، ابهر، خدابنده، خرمدره، سلطانیه، طارم، ماهنشان، ایجرود است. هزینه متوسط یک شب اقامت در هر اقامتگاه به همراه صبحانه، نهار و شام ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

اقامتگاه‌های بوم‌گردی به دلیل قرار گرفتن در محیط اصیل روستایی و مجاورت با طبیعت بکر در سال‌های اخیر با اقبال فراوان گردشگران برای اقامت مواجه بوده است. همچنین راه اندازی این اقامتگاه‌ها باعث شد تا علاوه بر احیای بافت اصیل روستایی، مهاجرت معکوس به روستا، متنوع شدن منابع درآمد روستاییان و همچنین متنوع شدن مسیرهای گردشگری و آشنا شدن مردم با فرهنگ اصیل روستایی رقم بخورد. اقامتگاه‌ بوم‌گردی با ارائه غذا و نوشیدنی‌های محلی در محیطی با معماری سنتی تجربه سفری متفاوت را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.  

وجود تجربه تفرج در طبیعت، بازدید از محیط روستایی و آشنایی با مشاغل و حرف اصیل در روستا موجب احیای این مشاغل و اهمیت یافتن این میراث روستایی برای جامعه محلی می‌شود، مشاغلی که تا حدودی فراموش شده است.

ادامه دارد... 

نگارش: حسین خمسه‌ای - کارشناس گردشگری

انتشار مطلب با ذکر منبع (نام و آدرس صفحه) بلامانع است.

شماره‌های دیگر:

http://zanjantourism.blog.ir/tag/safar-be-zanjan

 

کلمات کلیدی:

safar-be-zanjan

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">