Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

سفر به زنجان، مقصد همیشه ارزان و در دسترس(۴)

توسط در تاریخ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹

هر سال با پایان یافتن سفرهای نوروزی، ارزیابی وضعیت سفرهای نوروزی با شاخص‌هایی نظیر اقامت گردشگران، تردد خودروها و یا بازدید از جاذبه‌های گردشگری انجام می‌پذیرد. این شاخص‌ها با اینکه نشان دهنده بخشی از حقایق هستند، اما بسنده کردن به آنها برای تحلیل دقیق کافی نیست.

به عنوان نمونه، یکی از نقاط ضعف این موضوع، عدم در نظر گرفتن گردشگرانی است که اقامت کمتر از یک روز و به صورت کمپینگ دارند و یا عدم امکان شمارش گردشگرانی است که وارد جاذبه‌هایی می‌شوند که امکان شمارش و بلیط فروشی ندارد.

همچنین عدم توجه به این دو شاخص اخیر، در ارزیابی میزان دقیق تاثیرات اقتصادی سفرهای نوروزی هم نقش موثری دارد.        

یکی از موضوعاتی که در پایش وضعیت سفرهای نوروزی ضروری است، کیفیت سفر گردشگران است. بر اساس یکی از استانداردهای جهانی، سفر باید به قصد تفریح و نه رفتن به فعالیت شغلی و بازگشت به موطن باشد. همچنین محل اقامت در سفر باید یکی از مراکز رسمی اقامتی گردشگری (مانند هتل و هتل آپارتمان و نه کمپ) باشد.   

همچنین یکی از شاخص‌های دیگر ارزیابی سفر، میزان هدفمند بودن سفر است. میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری نشان دهنده یکی از علائم سفر هدفمند یا بی هدف مردم است. بسیاری از مردم در زمان حضور کوتاه مدت در یک شهر فقط برای صرف نهار و استراحت اقدام می‌کنند که این تاثیری چشمگیری در رونق گردشگری آنجا ندارد.

زنجان از جمله شهرهایی است که به دلیل قرار گرفتن در نقطه مرکزی اتصال غرب، شمال و شمالغرب، همواره محل تردد بیشمار گردشگران است، اما بخش عمده آنان به صورت گذری فرصت حضور در شهر را می‌یابند.

در هنگام حضور کوتاه مدت در زنجان، از جاذبه‌های شاخص گردشگری این شهر دیدن کنید. فاصله میدان بسیج در ورودی شهر زنجان تا بازار تاریخی، موزه مردان نمکی، موزه رختشویخانه و پیاده راه سبزه میدان حداکثر ۶ کیلومتر معادل ۱۵ دقیقه فاصله است. همچنین فاصله این جاذبه‌ها در بیشترین قسمت حد فاصل موزه رختشویخانه تا بازار است که ۸۰۰ متر است. در این فاصله مراکز تجاری و فروشگاه‌های صنایع دستی زیادی از جمله بازارچه صنایع دستی زنجان در کنار موزه رختشویخانه واقع است.

بنابراین در هنگام سفر اگر قصد داشتید از آزادراه زنجان – تبریز عبور کنید، فاصله این جاذبه‌ها تا عوارضی این آزادراه ۶ کیلومتر است.

ادامه دارد... 

نگارش: حسین خمسه‌ای - کارشناس گردشگری

 

انتشار مطلب با ذکر منبع (نام و آدرس صفحه) بلامانع است.

شماره‌های دیگر:

http://zanjantourism.blog.ir/tag/safar-be-zanjan

 

کلمات کلیدی:

safar-be-zanjan

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">