Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

عکس: سایت جهانی گنبد سلطانیه - جواد وثوقی

یکی از دردسرهایی که انتخاب مقصد سفر را سخت می‌کند، چشم هم چشمی خانوادگی و عدم جستجو برای آشنایی با مقاصد جدید است.

چشم و هم چشمی‌هایی مانند چالش سفر آخر هفته، سفر به ترکیه برای جشنواره خرید، سفر به ترکیه برای کنسرت موسیقی، فرصتی برای بررسی مقاصد جدید و سفر به آن باقی نمی‌گذارد. تنها کاری که یک سال تمام انجام می‌شود، متمرکز شدن بر آگهی تبلیغات تورهای مختلف برای پیدا کردن ارزان‌ترین آن است.

با گران شدن نرخ ارز، سفرهای خارجی کم شد، اما سفر به شمال کشور با وجود افزایش قیمت بنزین به ۳۰۰۰ تومان رکورد بالای خود را حفظ کرد. اصفهان، شیراز، خوزستان و خراسان رضوی هم که دیگر مقاصد سنتی سفر در ایران است.

اگر بخشی از اهداف سفر، را پر کردن اوقات فراغت، در کنار خانواده بودن و تجدید روحیه بدانیم، بنابراین سپری کردن وقت یک سفر ۳ روزه در شهرها و جاده‌های شلوغ برخی از شهرها و  آن هم پس از سپری کردن چندین ساعت رانندگی  و ازدحام و شلوغی نمی‌تواند این اهداف را محقق کند؛ سفرهایی که فقط یک تا دو روز آن به رانندگی و ماندن در خودرو و تردد در بین مکان‌های مورد نظر سپری می‌شود. نگاهی به ازدحام در برخی شهرها در هنگام تعطیلات رسمی کشور نشان دهنده سفر چندباره برخی افراد و خانواده‌ها به این شهرها است.

یکی از ویژگی‌های سفر به زنجان، به ویژه برای استان‌های همجوار با آن و نیز تهران، امکان سفر یک روزه است. بجز وسیله نقلیه شخصی، تورهای گردشگری با اتوبوس و قطار امکان سفر شما به زنجان را فراهم می‌کنند. بهای عمده این تورها برای هر نفر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان با توجه به نوع خدمات است.

از جمله خدمات این تورها، یک وعده صبحانه سبک، نهار، بازدید از گنبد سلطانیه، بازدید از موزه مردان نمکی، بازدید از موزه رختشویخانه و گشت در بازار تاریخی زنجان است. بجز گنبد سلطانیه، فاصله سایر جاذبه‌ها از هم ۵۰۰ متر است. پس با پارک خودرو در مرکز شهر می‌توانید به مدت چند ساعت به صورت پیاده از همه این جاذبه‌ها دیدن کنید. برای خرید سوغات بجز در بازار سنتی زنجان می‌توانید از فروشگاه‌های مسیر به ویژه در پیاده راه سبزه میدان و همچنین بازارچه صنایع دستی در کنار موزه رختشویخانه اقدام کنید.

اگر هم تمایل داشتید از آبگرم سرعین استفاده کنید، برای سفر به استان اردبیل، مسیر زنجان را انتخاب کنید، چرا که علاوه بر کوتاهتر بودن مسافت آن نسبت به مسیر استان گیلان و امکان دسترسی آزادراهی، با ازدحام و شلوغی مسیر قزوین به رشت مواجه نمی‌شوید و فرصت می‌یابید از زنجان هم حتی به مدت چند ساعت دیدن کنید.

ادامه دارد...  

نگارش: حسین خمسه‌ای - کارشناس گردشگری

انتشار مطلب با ذکر منبع (نام و آدرس صفحه) بلامانع است.

شماره‌های دیگر:

http://zanjantourism.blog.ir/tag/safar-be-zanjan

 

کلمات کلیدی:

safar-be-zanjan

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">