Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

اگر فرصت زیادی برای سفر ندارید و یا نمیتوانید روزهای زیادی را در سفر بمانید، زنجان از بهترین مقاصدی است که شما میتوانید آن را انتخاب کنید، به ویژه اگر در تهران، کرج، گیلان، همدان، ارومیه و یا حتی کمی آن سوتر در سمنان و اصفهان سکونت داشته باشید. دسترسی آزادراهی با ترافیک کم شما را سریع به زنجان و سایر نقاط استان میرساند.

مهمترین جاذبه‌های گردشگری زنجان سایت جهانی گنبد سلطانیه، بازار تاریخی، موزه رختشویخانه و موزه مردان نمکی در زنجان، غار کتله خور در گرماب خدابنده است؛ بنابراین شما می‌توانید با ۲ روز سفر همه این جاذبه‌ها و یا با کمتر از یک روز از شماری از این جاذبه‌ها بازدید کنید که این البته سفر کمتر از یک روز فقط در سفر از تهران یا استانهای هم مرز امکان پذیر است.

از مهمترین جاذبه‌های گردشگری زنجان که مربوط به دوران تاریخی (ایران پیش از اسلام) است، مردان نمکی است که قدمت آن دوره هخامنشیان است. بنابراین شما با تنوعی از جاذبه‌های گردشگری مواجه هستید.

غار کتله خور که شاخصترین جاذبه طبیعی استان است، وجه تمایز این غار نسبت به غار علیصدر همدان، خشک بودن آن است که پیمایش آن با پیاده روی صورت می‌گیرد. لازم به یادآوری است که فاصله غار کتله خور با غار علیصدر ۱۲۹کیلومتر است. پس اگر به همدان سفر کردید، در بازگشت با ۲ ساعت رانندگی به غار کتله خور می رسید. از غار کتله خور تا آزادراه زنجان به قزوین ۲ ساعت و تا شهر قزوین ۳ ساعت فاصله است.

بازدید از گنبد سلطانیه به عنوان تنها سایت میراث جهانی استان زنجان را حتی در سفر کمتر از یک روز هم از دست ندهید. فاصله این جاذبه تاریخی تا شهر زنجان ۳۰ دقیقه است. اگر از سمت تهران وارد استان زنجان شدید، فاصله این شهر تا تهران و از مسیر آزادراه ۳ ساعت است. و البته فاصله سایت جهانی سلطانیه با غار کتله خور هم حداکثر ۹۰ دقیقه است.

اگر حتی برای خرید به شهر مرزی بانه میروید، با توجه به فاصله ۵ ساعته این شهر تا زنجان، حتما یک وعده شام یا نهار و یا یک شب اقامت در زنجان را پیش بینی کنید!

ادامه دارد...

نگارش: حسین خمسه‌ای - کارشناس گردشگری

انتشار مطلب با ذکر منبع (نام و آدرس صفحه) بلامانع است.

شماره‌های دیگر:

http://zanjantourism.blog.ir/tag/safar-be-zanjan

کلمات کلیدی:

safar-be-zanjan

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">