Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گفت: آموزش و افزودن تعداد راهنمایان تخصصی گردشگری خوراک به عنوان اولویت اصلی و نیز نظام‌دهی به ساختار فعالیت فعالان فضای مجازی خوراک (فودبلاگرها) یکی از نیازهای اصلی در توسعه گردشگری خوراک است.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نخستین جلسه میز گردشگری نان و شیرینی با هدف هویت‌بخشی و برندسازی شهرها با حضور سیدمصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی و با حضور جمعی از اساتید، صاحبنظران و فعالان بخش خصوصی تشکیل شد.

فاطمی در این نشست که در محل موزه رستوران رفتاری برگزار شد، بر نظام‌دهی به ساختار فعالیت فعالان فضای مجازی غذا یا فودبلاگرها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه پرداختن موضوعات مربوط به شاخه‌های گردشگری با راه‌اندازی و فعال کردن میزهای تخصصی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دفتر توسعه گردشگری داخلی به شمار می‌آید، از این رو میز گردشگری نان و شیرینی به عنوان زیر مجموعه گردشگری خوراک، با برگزاری نخستین جلسه رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: آموزش و افزودن تعداد راهنمایان تخصصی گردشگری خوراک به عنوان اولویت اصلی و نیز نظام‌دهی به ساختار فعالیت فعالان فضای مجازی خوراک یا فودبلاگرها یکی از نیازهای اصلی در رشد و توسعه گردشگری خوراک به عنوان محصولی نوپا در صنعت گردشگری کشور به شمار می‌آید.

تنوع نان و شیرینی و هویت‌بخشی و برندسازی شهرها

فاطمی با بیان اینکه میز گردشگری نان و شیرینی همانند سایر میزها با مدیریت بخش خصوصی هدایت خواهد شد؛ تاکید کرد: با فعال کردن کارگروه‌های مختلف زیر مجموعه هر یک از میزها موضوعات تخصصی به صورت پروژه‌محور در میان جامعه تخصصی و مخاطب اصلی پیش خواهد رفت.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه هر یک از شهرهای کشورمان دارای هویت، صدا، مزه، طعم و حتی بوهای متمایزی هستند؛ افزود: وجود طیف گسترده و متنوع نان و شیرینی یکی از راه‌های هویت‌بخشی و برندسازی شهرها به شمار می‌آید که با تلفیق این موضوع به گردشگری می‌توانیم به افراد، مکان‌ها، روش‌های طبخ و حتی زمان‌های پخت هویت و معنای دوباره دهیم و با ورود آنها به این صنعت سبز، محصولی دیگر برای جذب گردشگران معرفی و زمینه آشنایی هموطنان با فرهنگ، آداب و آیین‌های ایرانی را فراهم آوریم.

همچنین در این نشست اساتید، صاحبنظران و فعالان بخش خصوصی حاضر بر تدوین نقشه راه گردشگری خوراک در بازه زمانی تعریف شده و ممارست در پیشبرد برنامه‌ها، ایجاد این نقشه گردشگری، توسعه محصولات این نوع گردشگری، توسعه درون‌زا و پایدار مقاصد، ایجاد جذابیت، تمرکز و رقابت‌پذیر کردن زنجیره فعالیت، نیازسنجی و ارزیابی گردشگری از نگاه گردشگری خوراک، استانداردسازی و تعریف نشان برای مقاصد و در نهایت استفاده از دانش، فناوری و تکنولوژی مربوطه تاکید کردند.

کلمات کلیدی:

iran-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">