Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

با وجودی که شخصا به دلایل زیادی از توسعه کمی اقامتگاه های بوم گردی در ایران عزیزمان حمایت کرده ام، اما از ابتدا بر این باور بودم که توسعه کمی و کیفی اقامتگاه های بوم گردی باید کاملا هم آهنگ با یکدیگر صورت گیرند؛ و در مسیر توسعه کیفی اقامتگاه های بوم گردی، آموزش کارکنان و مدیران این گونه اقامتگاه ها، اولین گام و ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
بر همین مبنا چند ماه پیش از پایان همکاری رسمی ام با معاونت گردشگری، و طی زمستان سال نود و پنج، دستور العمل آموزش کارکنان و مدیران اقامتگاه های بوم گردی، که با ساختاری تا حد امکان کارآمد و با مشارکت نخبگان بوم گردی و آموزش گردشگری ایران عزیزمان تهیه شده بود، آماده و امیدوار به بهبود و انجام آن طی سالهای بعد بودم.
در این دستورالعمل با ابتکار دوست و همکار بزرگوارم خانم فاضلی، ایده شغل جدیدی در صنعت گردشگری ایران عزیزمان، تحت عنوان مربیان بوم گردی، به عنوان عوامل اصلی آموزش عملی و انعطاف پذیر و هوشمندانه تمامی کارکنان اقامتگاه های بوم گردی، در محل خانه های بوم گردی و نه کلاسهای درس معمول، ارائه شده بود؛ اما هرگز نفهمیدم به چه دلیل هنوز شاهد اقدامی موثر و فراگیر در خصوص آموزش کارکنان و مدیران اقامتگاه های بوم گردی ایران عزیزمان نیستیم؟؟؟
قویا بر این باورم که در مسیر توسعه کیفی و کمی اقامتگاه های بوم گردی، هم افزایی میان جامعه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی، و کارشناسان نخبه و سرشار از دغدغه طبیعت گردی همکار کمیته ملی طبیعت گردی، می تواند شگفتی ساز و زمینه انجام انبوهی از اتفاقات خوب برای ایران عزیزمان باشد.
و اما بازگویی یک نگرانی؛ به عنوان یک دانش آموخته مدیریت کسب و کار، تردید ندارم که در دنیای سرشار از عدم قطعیت و تغییرات سریع امروز، اگر شبکه ارزشمند اقامتگاه های بوم گردی، به شکلی پیوسته در حال بهبود و نوآوری در ساختارهای کسب و کار و ارتقا کیفیت فعالیت خود نباشند، در زمانی محتملا نزدیک، با چالش هایی جدی مواجه خواهند شد؛ چالشهایی که نشانک های اولیه آنها؛مدتی است که نمایان شده اند ...

پورنگ پورحسینی

کلمات کلیدی:

iran-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">