Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

ایرانی‌ها در صدر گردشگران خارجی ترکیه

توسط در تاریخ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

آمارهای جدید وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه از ۳.۵ برابر شدن ورود گردشگران ایرانی به این کشور در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲ نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۲۰۲۱ خبر داده است.

بر اساس این گزارش، ایرانی‌ها در صدر گردشگران خارجی این کشور قرار دارند و در رتبه‌های بعدی شهروندان آلمان، بلغارستان، روسیه و بریتانیا هستند. طی این دوره بیش از نیم میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه سفر کرده که سفر نیمی از آنها در ماه مارس (تعطیلات عید نوروز) بوده است.

در این بازه زمانی، ترکیه در مجموع پذیرای حدود ۵ میلیون گردشگر خارجی و ۱.۵ میلیون شهروندان ترکیه مقیم خارج بوده و هر گردشگر به طور متوسط ۸۴۱ دلار در این کشور خرج کرده است. درآمد ترکیه از گردشگران خارجی در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲، در مجموع ۵.۵ میلیارد دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته میلادی، ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

طی دوره یاد شده ایرانی‌ها همچنین صدرنشین خریداران خارجی مسکن در ترکیه بوده‌اند. بر اساس آمارهای رسمی، ایرانی‌ها در این مدت حدود ۲ هزار و ۲۵۶ واحد خانه در ترکیه خریداری کرده‌اند که ۴۱ درصد بیشتر از دور مشابه پارسال است.

کلمات کلیدی:

international-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">