Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

بهمن نامور مطلق شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح یازدهمین جشنواره سراسری آش ایرانی در زنجان اظهار کرد: دانشی به نام تصویر‌شناسی وجود دارد، تصویر بزرگ‎ترین سرمایه هر فرد، هر ملت و هر شخصی به شمار می‏‌رود.

وی با اشاره به اینکه من قبل از حضور در استان زنجان، راجع به آن تصویرشناسی کرده‎ام، تصریح کرد: برخی‌ها زنجان را با نام گنبد سلطانیه، برخی با چاقو، برخی با مراسم حسینیه اعظم و برخی نیز با جشنواره آش شناخته‌اند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه داشتن یک تصویر خوب به معنی داشتن یک سرمایه خوب و بزرگ است، اضافه کرد: استان زنجان، استان بسیار خوبی است و تصویر ساخته شده از آن بهینه می‎شود.

*جشنواره آش از مهم‎ترین رخدادهای زنجان است

وی با بیان اینکه وجود جاذبه‌ها و اماکن تاریخی، محصولات صنایع دستی متنوع و مختلف و رخدادهای مهم به استان زنجان تصویر خوبی بخشیده است، ادامه داد: مراسم هشتم محرم و جشنواره سراسری آش از جمله مهم‎ترین رویدادها و رخدادهای زنجان محسوب می‎شوند که در تصویرسازی از زنجان موثر بوده‌اند.

نامور مطلق با تاکید بر اینکه اینگونه رویدادها در توسعه استان نقش بسیار مهمی دارند، افزود: توسعه امروز با صنایع فرهنگی شکل می‎گیرد و صنایع غذایی و صنایع دستی از جمله صنایع فرهنگی به شمار می‎روند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در سطح کشور فقط یک نشان در حوزه صنایع غذایی از سوی یونسکو دریافت کرده‎ایم، یادآور شد: این نشان نیز به استان گیلان و شهر رشت تعلق گرفته است.

*امیدواریم زنجان در صنایع غذایی نشان یونسکو دریافت کند

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابراز امیدواری کرد که استان زنجان نیز با وجود برگزاری چنین جشنواره‌ای در آینده موفق به دریافت نشان یونسکو در حوزه صنایع غذایی شود.

وی با بیان اینکه جشنواره سراسری آش در استان زنجان یک رخداد بسیار خوبی است که باید از متولیان آن قدردانی کرد، اظهار کرد: برترین ثروت یک جامعه رخدادهای خوب است.

نامور مطلق با بیان اینکه امروز رخدادها بیشترین هویت را برای جامعه می‎آورند، گفت: متاسفانه به صنایع غذایی به عنوان جزئی از صنایع فرهنگی توجه کمی شده است.

وی با اشاره به اینکه هفت نوع صنایع فرهنگی در یونسکو است، بیان کرد: یکی از این صنایع موسیقی است که در مراسم افتتاحیه جشنواره سراسری آش به خوبی اجرا شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای دولت یازدهم بازسازی تصویر ما است، خاطر نشان کرد: این دولت کاری کرد که همه کشورهای جهان به دنبال جذب و پذیرش تورها از ایران هستند.

وی با بیان اینکه کشور ایران، آرام‌‎ترین کشور منطقه به شمار می‎رود، تصریح کرد: این در حالی است که می‎خواستند یک تصویر ناآرام از کشور ایران نشان دهند و تصویر کنونی به لطف شهدا، تدبیر دولت و به ویژه تدبیر دولت در حوزه برجام به دست آمده است.

*تصویر کنونی ایران در اذهان جهان دستاورد بزرگ است

نامور مطلق با تاکید بر اینکه در حال حاضر تصویر ما زمین تا آسمان با چهار سال گذشته تغییر کرده است، ادامه داد: اینها دستاورد بسیار بزرگی است که دولت تدبیر و امید آن را هدیه کرده است.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه کشور ایران را کشوری ناآرام می‏دانستند نرخ بیمه را برای تجارت و کشتی‎رانی چندین برابر کرده بودند، افزود: در حالی که امروز سعی دارند خط هوایی خود را به کشور ایران ارائه کنند.

نامور مطلق ابراز کرد: این دستاوردها که توسط دولت یازدهم به دست آمده اهمیت بالایی دارد.

کلمات کلیدی:

zanjan-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">