Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

به گفته طرفداران محیط زیست، با شیوع ویروس کرونا و کاهش چشمگیر درآمد صنعت توریسم در تایلند بیش از هزار فیل در این کشور در معرض گرسنگی قرار گرفته‌اند.

غیبت توریست‌ها در این کشور به این معنی است که سیر نگه داشتن این حیوانات برای بسیاری از فیل‌بانان سخت شده است. تعداد فیل‌هایی که آزادانه در طبیعت زندگی نمی‌کنند در این کشور حدود ۴۰۰۰ تخمین زده می‌شود؛ این حیوانات روزانه تا حدود ۲۰۰ کیلوگرم غذا می‌خورند.

لک چایلرت، موسس بنیاد "نجات فیل‌ها" به ‌بی‌بی‌سی گفته است: "اگر برای امن نگه داشتن فیل‌ها اقدامات حمایتی صورت نگیرد، این حیوانات که بعضی از آنها هم حامله هستند؛ یا از گرسنگی خواهند مرد یا در خیابان باید گدایی (غذا) کنند."

به گفته او: "راه‌های جایگزین دیگر این است که بعضی از این حیوانات به باغ وحش‍ها فروخته شوند و یا در حمل غیرقانونی کنده درختان از آنها استفاده شود که بر اساس قانون از سال ۱۹۸۹ استفاده فیل‌ها به این منظور منع شده."

کری مک کره‌آ، یکی از مدیران منطقه حفاظت شده فیل‌ها در شمال تایلند می‌گوید بعضی از روستائیانی که در نزدیکی او زندگی می‌کنند حدود هفتاد فیل را به این منطقه آورده‌اند "چون دیگر درآمدی از گردشگران ندارد."

این مدیر گفته است: "سیر کردن فیل‌ها اولویت است اما مسئله اینجاست که دیگر جنگلی باقی نمانده است."

او البته روزانه سه ساعت رانندگی می‌کنند تا برای این حیوانات علوفه و آذوقه تهیه کند؛ البته "فیل بانان محلی هم مجبور به انجام این کار شده‌اند."

فیلهای شاد عموما دم و گوش خود را تکان می‌دهند و آب‌تنی می‌کنند؛ این مدیر می‌گوید " فیل‌ها در زمان گرسنگی افسرده می‌شوند و هیچکدام از علائم شادی را به نمایش نمی‌گذارند."

در بدترین حالت فیل‌بانان شاید مجبور شوند بین خود و فیل یکی را انتخاب کنند.

به گفته مک کره‌آ " مردم اینجا چیز زیادی ندارند اما تلاش خود را می‌کنند تا فیل‌ها را زنده نگه دارند."

تعداد موارد ابتلا به کرونا در تایلند تا صبح چهارشنبه ۱,۷۷۱ بوده است؛ ۱۲ نفر هم به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

صنعت توریسم بخش عمده‌ای از درآمد تایلند را تشکیل می‌دهد؛ با شیوع کرونا این کشور هم مانند بسیاری دیگر مرزهای خود را بست و بسیاری از نقاط این کشور قرنطینه شده است.

https://www.bbc.com/persian/world-52120464

کلمات کلیدی:

international-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">