Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

زنجان- مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه ۹۵ درصد چاقوهای موجود در کشور وارداتی است، گفت: از ۵ درصد چاقوی تولیدی در کشور ۳.۵ درصد در استان زنجان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رحمتی ظهر پنجشنبه در جلسه با روسا اتحادیه ها صنفی ، چاقوی زنجان را مهم ترین هنر صادرات دانست و افزود : در حال حاضر تنها پنج درصد چاقوی موجود در بازار کشور تولید داخل بوده و ۹۵ در چاقوهای موجود در بازار ایران وارداتی است.

وی با اشاره به اینکه چاقو ها قلم تراش ضامن دار یکی از هنر ها برای تزیین چوب  می باشد، تشریح کرد: چاقو و سایر محصولات مرتبط با چاقوسازی دارای مصارف متنوعی است و نباید با دید منفی به این صنعت نگاه کرد و باید در افکار عمومی تفسیر درستی از چاقو داشته باشیم.

رحمتی با بیان اینکه بعد از مصوبه مجلس، شرکت پست استان برای حمل سفارشات چاقوی زنجان اقدام نمی کند، افزود: این قانون راه مناسبی برای برخورد با آلات مجرمانه در جامعه نیست.

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه ۹۵ درصد چاقوی های موجود کشور وارداتی است، گفت: از ۵ درصد چاقوی تولیدی در کشور ،۳.۵ درصد در استان زنجان تولید می شود.

رحمتی افزود: مصوبه مجلس در خصوص ممنوعیت تولید و حمل چاقو ضربه مهلکی بر پیکره صنعت و اشتغال استان زنجان وارد می کند و نمایندگان مجلس باید به این بخش از طرح نیز دقت داشته باشند و تبعات ناشی از اجرای طرح را در نظر بگیرند.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">