Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

مجمع عمومی سازمان ملل متحد موافقت خود را با نام‌گذاری سال 2017 به عنوان سال جهانی گردشگری پایدار: ابزار توسعه(International Year of Sustainable Tourism for Development) اعلام کرد.
به گزارش UNWTO با تصویب این قطعنامه (در تاریخ 4 دسامبر 2015) اهمیت و نقش گردشگری میان‌کشوری(بین المللی) و این نام‌گذاری در تعمیق شناخت ملت ها از یکدیگر، آشنایی بیشتر با میراث غنی تمدن های گوناگون، رعایت ارزش های ذاتی فرهنگ های مختلف، و در نتیجه مشارکت آن در تقویت صلح جهانی به رسمیت شناخته شد.
به گفتۀ دبیر کل سازمان جهانی گردشگری تعیین سال 2017 به نام «سال جهانی گردشگری پایدار: ابزار توسعه» فرصتی است بی نظیر برای کمک بیشتر گردشگری به تحقق مفهوم پایداری (از هر سه جنبۀ اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی) و موجب می شود آگاهی عمومی نسبت به ابعاد صنعتی که ارزش حقیقی آن اغلب دست کم گرفته می‌شود، افزایش یابد.
طالب رفاعی خاطرنشان کرد: «سازمان جهانی گردشگری در مقام آژانس راهبر و تخصصی سازمان ملل متحد در زمینۀ گردشگری، از سازمان‌دهی و بزرگداشت این رویداد، با همکاری تمام حکومت ها، سازمان های تخصصی مرتبط در نظام سازمان ملل، سازمان های بین‌المللی و منطقه‌ای، و سایر ذینفعان استقبال شایانی می کند.
پیش از این، رهبران جهان در کنفرانس توسعۀ پایدار سازمان ملل اعلام کرده بودند «گردشگری به شرط طراحی و مدیریت درست آن» می تواند در تحقق هر سه بعد توسعۀ پایدار، ایجاد شغل و تجارت مشارکت کند.
نامگذاری سال 2017 به عنوان « سال جهانی گردشگری پایدار: ابزار توسعه» در لحظۀ بسیار مهمی از تاریخ رقم خورده است چراکه در سپتامبر 2015 جامعۀ جهانی «دستورالعمل 2030» و «آرمان های توسعۀ پایدار» که به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسیده است را به عنوان راهنمای حرکت خود انتخاب کرده است. گردشگری ذیل سه آرمان از «آرمان های توسعۀ پایدار» مورد توجه قرار گرفته است: آرمان توسعۀ پایدار ترویج رشد اقتصادی مستمر، فراگیر و پایدار، اشتغال کامل و بهره‌ور، و شغلی مناسب برای همگان؛ آرمان توسعۀ پایدارتولید و مصرف پایدار و آرمان توسعۀ پایدار محافظت و استفادۀ پایدار از اقیانوس، دریا و منابع دریایی برای توسعه پایدار

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">