Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

زنجان-مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان از برنامه ریزی برای توسعه خانه بوم گردی در این استان خبر داد و گفت: ۲۰ خانه بوم‌گردی تا پایان امسال در زنجان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رحمتی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست خبری هفتمین کارگاه و نمایشگاه عکاسی نجومی پروژه بین‌المللی جهان در شب با بیان اینکه جشنواره و نمایشگاه عکاسی نجومی و جهان در شب برای بازتاب جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در آسمان شب اتفاق می‌افتد، افزود: برگزاری عکاسی در آسمان شب فرصتی فراهم می‌کند تا بعد از غروب آفتاب شاهد تعطیلی بخش گردشگری نباشیم و آثار شرکت‌کنندگان نیز در مجموعه نفیسی منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه  رحمتی جاذبه های تاریخی در شب یکی از ظرفیت های گردشگری محسوب می شود، ادامه داد: یکی از جاذبه های گردشگری برای گردشگران آسمان است که در این راستا برنامه ریزی برای شناسایی نقاط مناسب برای گردشگری شب در زنجان آغاز شده است.

رحمتی با اشاره به اینکه نگاه شبانه و استفاده از جذابیت آسمان محور این عکاسی قرار می‌گیرد، افزود: جشنواره فرصتی برای تلفیق زمین و نجوم است و گاهی به دلیل اینکه همیشه حواسمان به زیر پای خود بوده از دیدن جذابیت‌های آسمان غافل بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: مناطقی برای گردشگری در شب انتخاب می شود که در آن آسمان از شفافیت کافی برخوردار باشد و عکاسان به راحتی بتوانند تصاویر زیبایی را خلق کنند.

رحمتی با بیان اینکه نباید با غروب آفتاب گردشگری تعطیل شود، افزود: نقاطی برای گردشگری و عکاسی در شب شناسایی شده که نورهای مزاحم زمین در آن نباشد و کار عکاسی بهتر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره عکاسی توان فرصتی برای تلفیق طبیعت با نجوم است، ادامه داد: عکاسی از بناهای تاریخی و اماکن قدیمی اگر با آسمان ترکیب شود زیبایی دوچندانی خواهد داشت.

رحمتی از برنامه ریزی برای توسعه خانه بوم گردی در این استان خبر داد  و گفت: در استقرار خانه‌های بوم‌گردی کمی از سایر استان‌ها عقب ماندیم اما با این حال ۲۰ خانه در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد تا در عید نوروز پذیرای گردشگران باشد.

وی افزود: تلاش داریم تا شاخص بوم‌گردی را بهبود بخشیم و درگیر شدن گردشگران در روند زندگی خانواده‌های بومی محل استقرار و تجربه یک زیست بوم از ویژگی‌های خانه‌های بوم‌گردی به‌شمار می‌رود.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">