Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

قزوین-ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت تاکنون 10 هزار و 870 میلیارد ریال اعتبار صرف ساخت خط آهن قزوین-رشت شده است.

به گزارش ایرنا، سعید محمدزاده ظهر جمعه در جریان بازدید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از خط آهن در دست احداث قزوین- رشت افزود: برای تکمیل این مسیر ریلی به هفت هزار و 800 هزار میلیارد ریال دیگر اعتبار نیازمند هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهارکرد: تاکنون 80 کیلومتر از مسیر خط آهن قزوین- رشت ریل گذاری شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: مسیر یاد شده فاز نخست خط آهن قزوین-رشت-انزلی-آستارا محسوب می شود که مسیر ریلی داخل را به کشورهای همسایه شمالی متصل می سازد.
وی اظهارکرد: در این فاز از طرح یاد شده، هشت پیمانکار که همگی از پیمانکاران برجسته و مطرح کشور هستند مشغول به کار می باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به مشکلات اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در کنار تامین ریل و سوزن، جابجایی دکل های فشار قوی برق و تملک اراضی باقی مانده در بخشی از مسیر از جمله مهمترین مشکلات است که امیدواریم با همراهی مسئولان کشوری و مدیران ارشد استان های قزوین و گیلان آنها را از پیش رو برداریم.
این مقام مسئول گفت: برای عملیات تکمیل این طرح نیاز به وضع محدودیت های ترافیکی در کیلومتر 55 آزادراه قزوین رشت داریم که در این رابطه همکاری مسئولان استان قزوین را نیازمندیم.
محمدزاده اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری یا در نهایت اوایل سال آینده بتوان فاز اول این مسیر ریلی را به بهره برداری رساند و زیر حمل بار و مسافر قرار داد.
فاز نخست خط آهن قزوین- رشت- انزلی- آستارا حد فاصل قزوین تا رشت به طول 164 کیلومتر است.
با بهره برداری از این مسیر خط آهن جنوب به شمال کشور متصل می شود.
در این نشست توسط محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر تامین مصالح مورد نیاز پیمانکاران خط آهن قزوین-رشت تاکید شد.


خبرنگار: رضا اولادی ** انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">