Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

ساری - ایرنا - نشست کارشناسی طرح ' کویر تا کرانه ' با پیشنهاد راه اندازی تورهای ارزان قیمت برای گردشگری همزمان در ساحل مازندران و کویر سمنان در ساری برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری ساری ، در این نشست کارشناسان گردشگری از شهرستان های سمنان ، دامغان ، مهدی شهر ، شاهرود ، سوادکوه شمالی ، گلوگاه ، بهشهر و ساری حضور داشتند.
بررسی طرح هم پوشانی و پیوند میان ظرفیت های گردشگری استان های سمنان و مازندران که اواسط مهر ماه امسال با حضور فرمانداران هشت شهرستان از دو استان در ساری کلید خورده بود ، با نشست کارشناسی و ارائه پیشنهاد تعریف تورهای ارزان قیمت وارد مرحله جدیدی شده است.
** تدوین راهنمای کویرگردی 
مشاور مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این نشست گفت : سمنان و مازندران در بسیاری از حوزه های محیط زیستی ، گردشگری و میراثی می توانند یکدیگر را پوشش دهند.
علی ماهفروزی به نوع نگاه کشورهای توسعه یافته جهان به کویر و تلاش برای استفاده از این ظرفیت مناسب طبیعی برای گردشگری اشاره کرد و افزود : در کشور ما به کویر به عنوان محل بدون استفاده نگاه می شود در حالی که در دیگر کشورها از آن به عنوان فرصتی برای توسعه گردشگری و جذب گردشگران اروپایی بهره می برند .
وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت هم پوشانی استان های سمنان و مازندران برای توسعه ،اظهار داشت : قرابت و نزدیکی فرهنگی دو استان ، خود می تواند به عنوان ظرفیتی برای توسعه گردشگری به شمار برود . 
مشاور مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از برنامه ریزی برای چاپ کتاب 'راهنمای گردشگری کویر تا کرانه ' به 2 زبان انگلیسی و فارسی تا پایان امسال همسو با اجرای این طرح گردشگری خبر داد .
** اسکان ارزان ، بازار مشترک و میراث معنوی 
مسئول روابط عمومی فرمانداری سمنان نیز از این استان به عنوان یکی از مناطق بکر گردشگری نام برد و گفت که سمنان با توجه به اقلیم متفاوتی که دارد از ظرفیت های بسیاری برای جذب گردشگر برخوردار است.
محمدرضا ناسار پیشنهاد کرد که با پیگیری و فراهم آوردن اسکان ارزان قیمت برای گردشگران در مازندران و سمنان ، از این ظرفیت ها برای پیشبرد و توسعه گردشگری استفاده شود.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان هم از شناسایی نقاط قوت و حوزه های موفق در زمینه گردشگری به عنوان اصلی ترین عامل برای خروج از رکود در این بخش نام برد . 
حمیدرضا دوست محمدی گفت : پروژه گردشگری کویر تا کرانه می تواند از سرشاخه های اصلی حوزه گردشگری مازندران و سمنان باشد که زمینه پیوند و گره خوردگی میان مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را فراهم می کند .
وی ، برندسازی در حوزه های گردشگری سمنان را یکی از سرفصل های مهم پیگیری های دست اندرکاران حوزه گردشگری این استان معرفی کرد و افزود : اجرای زنده 80 آئین و سنت منطقه به عنوان میراث معنوی یکی از ظرفیت های موجود در استان سمنان است . 
کارشناس اداره جهاد کشاورزی ساری هم با اشاره به اینکه بازار از مشکلات اساسی در گردشگری است ، گفت که باید با ایجاد بازار مشترک ، به برندسازی محصولات بپردازیم و همچنین محصولات جدیدی برای این بازار تعریف کنیم .
خلیلی افزود : تولید محصول سالم می تواند یکی از برندها در بازار مشترک باشد.
وی پیشنهاد داد تا نمایندگان بخش خصوصی و دانشگاه در این نشست ها حضور یابند تا طرح کویر تا کرانه به شکل مناسب تری به مرحله اجرا برسد.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سوادکوه شمالی هم گفت که این شهرستان دارای 12 منطقه نمونه گردشگری است.
رضا دانش زاده پینشنهاد داد تا رفع موانع بر سر راه توسعه گردشگری، یکی از اهداف طرح گردشگری کویر تا کرانه باشد.
استان مازندران از جنوب و جنوب شرقی با استان سمنان مرز مشترک دارد.
اگر چه رشته کوههای البرز سرنوشت این دو استان را به طور طبیعی جدا کرده است ، ولی تاریخ و فرهنگ مشترک سبب شده است تا همواره پیوستگی آنها محفوظ بماند. به لحاظ جمعیتی هم بخشی از جمعیت سه میلیونی مازندران را سمنانی ها تشکیل می دهند ، همان گونه که جمعیت زیادی از مازندرانی ها در مناطق مختلف استان سمنان کار و زندگی دارند .
هم اکنون سمنان و مازندران از 2 مسیر دسترسی رسمی شامل سوادکوه و کیاسر به هم پیوند می خورند . علاوه بر این مسیرهای غیررسمی دیگری هم مانند جاده سفیدچاه در شهرستان گلوگاه این دو استان را به هم وصل می کند.
وجود دهها جاده مالرو که با پشت سر گذاشتن جنگل و کوه در مازندران وارد کویر سمنان می شود ، از جاذبه های گردشگری است که تاکنون کمتر دیده شده است .


خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی انتشاردهنده : حسن فلاحتی 

کلمات کلیدی:

iran-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">