Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: یکی از زمینه های تقویت اقتصاد روستایی، بحث گردشگری است که می تواند موجب تقویت ماندگاری روستائیان در روستاهای خود و مهاجرت معکوس شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، جواد رحمتی، معاون امور عمرانی استانداری زنجان امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفرهای تابستانی اظهار کردد: امسال در این راستا جشنواره روستایی برگزار خواهد شد. این جشنواره بصورت شهرستانی، استانی و در نهایت ملی برپا خواهد شد تا به صورت یک جشنواره دائمی دربیاد و در تقویم گردشگری کشور قرار گیرد.

وی ادامه داد: برنامه های کلانی برای جشنواره روستایی داریم و امیدواریم بتواند مانند جشنواره آش جایگاه خود را داشته باشد چراکه این جشنواره فرصت خوبی است برای اینکه شهرستان ها قابلیت های حوزه خود را در فرهنگ و زندگی روستایی به نمایش بگذراند.

جواد رحمتی با تاکید بر برگزاری جشنواره روستایی در خصوص اهداف این جشنواره عنوان کرد: برپایی چنین جشنواره هایی در راستای سخنان مقام معظم رهبری در حوزه ایجاد اشتغال های کوچک است و اولین قدم در تقویت توان معیشتی روستاهاست که با ایجاد فرصت برای روستائیان برای عرضه مستمر و بی واسطه محصولات خانگی روستایی، محصولات کشاورزی در فضاهای مشخص ممکن می شود.

وی از دیگر اهداف جشنواره روستایی را رواج فرهنگ صحیح زندگی روستایی دانست و بیان کرد: خودکفایی روستایی زمانی اتفاق می افتد که برای روستائیانمان جایگاهی قایل شویم در گذشته روستاها نه تنها باری بر دوش شهر ها نبودند بلکه بسیاری از نیازهایشان را خودشان تولید می کردند در این راستا و نیز مسئله بهبود معیشت روستائیان برنامه هایی در دست اجراست که هم اکنون سایت این جشنواره در حال طراحی است .

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه فرماندارن شهرستان های زنجان بخشی از فعالیت های خود را در حوزه گردشگری متمرکز کنند، اظهار کرد: در استان زنجان قابلیت های گردشگری بسیاری به لحاظ تنوع اقلیمی و معماری روستایی وجود دارد که خود جاذبه ای برای جذب گردشگر است. وجود طبیعت بکر طارم، ییلاقات ماهنشان ، روستاهایی که به دلیل تولید محصولات کشاورزی و دامی می توانند جاذبه باشند همه و همه قابلیت جذب گردشگر دارد بخصوص اینکه امروزه تقاضای بسیاری در میان گردشگران برای تجربه چنین فضاهایی وجود دارد و کافی است قدری نوگرایی صورت گیرد.

جواد رحمتی با اشاره به اینکه در بحث گردشگری روند خوبی را استان زنجان طی می کند، گفت: معرفی توانمندی های استان زنجان هر چه بیشتر شکل گیرد ، بستر مناسبی در حوزه خدمات گردشگری فراهم خواهد شد و روندی که در این حوزه پیش گرفته شده نشان می دهد که به سمت خوبی می رویم.

وی ادامه داد:استان زنجان موقعیت جغرافیایی خوبی دارد، نزدیکی به استان تهران و تفاوت اقلیمی که در نقاظ مختلف استان وجود دارد، وجود جاذبه های گردشگری و جشنواره هایی که بر پا می شود از جمله جشنواره بین المللی غذای جاده ابریشم-اکو خود حاکی از زحمات اداره کل میراث فرهنگی استان در این راستاست. هر چقدر بر شمار این جشنواره ها بیافزاییم ، موجب افزایش تقاضای سفر به استان شده که با ایجاد امکانات گردشگری بیشتر منجر به اشتغال بیشتری می گردد.

معاون عمرانی استانداری زنجان با تاکید بر آموزش های فرهنگی لازم  شهروندان و مراکزی که خدمات گردشگری ارائه می  دهند در راستای توسعه صنعت گردشگری، بیان کرد: برخوردهای مردم با گردشگران خود می تواند به یک جاذبه برای گردشگران تبدیل شود .

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">