Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از آغاز کارگروه تعیین ضوابط ایمنی گردشگران بر روی پلهای تاریخی اصفهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اله یاری با اعلام این خبر افزود: با عنایت به وجود پنج پل تاریخی در شهر اصفهان، همه ساله میلیونها گردشگر داخلی و همچنین هزاران گردشگر خارجی از پلهای تاریخی در شهر اصفهان بازدید می کنند.

وی در همین راستا تاکید کرد: در میان پلهای تاریخی داخل شهر اصفهان دو پل تاریخی خواجو و سی و سه پل به صورت دو طبقه طراحی شده است .

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه به معماری این پلها اشاره کرد و اظهار داشت: معماری این پلهای تاریخی به گونه ائی است که رهگذران از طرق مختلفی می توانستند از روی پل عبور نمایند، به گونه ائی که بر اساس شواهد موجود و همچنین گزارش گردشگران خارجی همچون شوالیه شاردن فرانسوی، در عصر صفوی، رهگذران می توانستند به هشت طریق مختلف از روی پل سی و سه پل عبور نمایند.

اله یاری در همین راستا به راهروهای مسقف در دو سمت عرشه پل خواجو و پل سی و سه پل اشاره کرد و ادامه داد: در دو سمت عرشه پلهای تاریخی خواجو و سی و سه پل از عصر صفوی تا کنون، راهروهای مسقفی ایجاد شده که رهگذران از آن دوران تا کنون جهت حفاظت خود از گزند عوامل جوی و یا به جهت دیدار عبور آب دهانه های پل و همچنین دیدن مراسمهای پیرامون پل از این راهروها که به صورت گالری های زیبائی در دو سمت عرشه پل ها بنا شده است، استفاده می کردند.

وی در ادامه، به بروز برخی مشکلات در این راهروها اشاره کرد و عنوان داشت: متاسفانه در دوران اخیر بدلیل اینکه این راهروهای مسقف محل تردد گردشگران بوده و فاقد هرگونه حفاظ می باشد، شاهد بروز خطراتی برای برخی گردشگران بوده ایم، با این وصف با توجه به اهمیت پلهای تاریخی اصفهان و لزوم اخذ تدابیر لازم جهت حفظ امنیت گردشگران از یکسو و لزوم حفظ حریم منظری پلهای تاریخی اصفهان از سوی دیگر، کمیته ائی متشکل از کارشناسان ارشد میراث فرهنگی استان و شهرداری شهر اصفهان، جهت اتخاذ تدابیر لازم برای نصب حفاظهائی در راستای موارد ذکر شده فعالیت خود را آغاز نموده است.

 

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">