Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

چرا زنجان مقصد سفر گردشگران نوروزی است؟

توسط در تاریخ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان- قصه یک سفر از جایی شروع می شود که گردشگر مقصد سفر انتخاب می کند. انتخاب مقصد سفر از اهمیت بسیار برخوردار است و تمامی تبلیغات و بازاریابی های حوزه گردشگری بدین منظور صورت می گیرد تا محل مورد تبلیغ به مقصد گردشگری بدل شود.

 در پیمایش پروفایل گردشگران نوروزی که سال گذشته توسط اداره کل میراث فرهنگی زنجان صورت گرفت یکی از سوالاتی که گردشگران به آن پاسخ داده اند دلایل انتخاب زنجان بعنوان مقصد گردشگری است. البته این سوال در کنار سوالات بسیار دیگری از جمله زمان تصمیم به سفر، مقاصد سه سال گذشته، تعداد روزهای سفر و ... مطرح می شود.

سوالاتی که در این وجیز به بررسی آن می پردازیم دلایل انتخاب زنجان بعنوان مقصد گردشگری است.

یکی از مهمترین سوآلات پیمایش‌ها نوروزی، دلایل انتخاب زنجان به عنوان مقصد گردشگری است. به نظر می‌رسد نتایج حاصل از این مورد نشانگر تصویر مقصد در بین گردشگران و اوضاع مدیریتی مقصد به لحاظ رسیدن به نقاط تماس و ایجاد انگیزه سفر به زنجان باشد. رتبه اول دلایل انتخاب زنجان با 35 درصد دلایل همچون سنوات پیش از آن شهرت جاذبه‌های گردشگری زنجان است که پنج جاذبه بی بدیل را در خود جای داده است.

وجود گنبد سلطانیه بزرگترین گنبد آجری جهان و سومین گنبد بلند دنیا، وجود طولانی ترین بازار مسقف ایران به گفته دکتر کریم پیرنیا در معماری اسلامی اسران، وجود مومیایی های نمکی در زنجان که در دنیا بی همتا در موزه مردان نمکی، وجود بنایی تاریخی با کاربری رخت شستن برای استفاده بانوان و وجود غار کتله خور یکی از شگفت انگیزترین غارهای آهکی در خاورمیانه در استان زنجان همه از دلایلی است که می تواند زنجان را به یک مقصد گردشگری بدل کند.

دومین دلیل با 22 درصد از آن داشتن بستگان و دوستان در زنجان است. در مسیر سفر بودن نیز با 17 درصد در جایگاه سوم دلایل سفر به زنجان قرار دارد. فرصتی که شاید در خصوص بسیاری از مقاصد گردشگری کشور مصداق نداشته باشد و نیازمند برنامه ریزی و افزایش آن است. همه مواردی که ذیل عنوان کلی تبلیغات گردشگری به عنوان دلیل انتخاب سفر به زنجان ذکر شده است نیز همچون سال گذشته 4 درصد دلایل سفر را به خود اختصاص داده است.

 از دیگردلایل تأثیرگذار در سفر می توان به توصیه دوستان و آشنایان (5 درصد)، تجربه بازدیدهای گذشته (4 درصد) و تبلیغات گردشگری استان اشاره کرد.

این نوشتار بر مبنای پیماشی از سید محمد حسن حسینی، رئیس گروه توسعه گردشگری و بازاریابی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان نوشته شده است.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">