Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

نرخ اقامتگاه های بوم گردی تصویب شد

توسط در تاریخ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶

در نرخنامه اقامتگاه های بوم گردی برای هر واحد اقامتی به همراه صبحانه کامل با ظرفیت یک تا چهار نفر از 75 تا 260 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، این نرخ نامه در جلسه مشترکی با هیات موسس انجمن حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی با حضور نماینده دفتر نظارت و نماینده دفتر طبیعتگردی تعیین و توسط معاونت گردشگری به تصویب رسیده و ابلاغ شد.

طبق نرخ نامه مصوب، اقامتگاه های بوم گردی با صبحانه کامل محلی برای هر واحد اقامتی با ظرفیت یک نفر به وسعت حداقل 9 مترمربع 75 هزار تومان در نظر گرفته شده است و برای واحد اقامتی با ظرفیت دو نفر به وسعت حداقل 12 مترمربع 150 هزار تومان، واحد اقامتی با ظرفیت سه نفر به وسعت حداقل 18 مترمربع، 210 هزار تومان و واحد اقامتی با ظرفیت چهار نفر به وسعت حداقل 25 متر مربع 260 هزار تومان تعیین شد.

در توضیحات این نرخنامه نیز آمده است:

مدیر اقامتگاه بوم گردی موظف است نرخنامه را بدون بازنویسی در معرض دید مهمانان قرار دهد. اقلام صبحانه حداقل شامل نان، پنیر محلی، چای، تخم مرغ، خیار، گوجه، مربا و کره محلی باشد.

در واحدهای اقامتی با ابعاد بزرگتر از ابعاد قید شده، به ازای هر ده متر مربع، یک نفر به ظرفیت اتاق افزوده و نرخ اتاق بر این مبنا محاسبه خواهد شد.

نرخ ناهار، شام و سایر خدمات قابل ارائه با تایید و ممهور به مهر اداره کل استان قابل احتساب است.

نرخ اقامت نفر اضافه در هر واحد، معادل 20 درصد موارد فوق محاسبه خواهد شد.

برای اطفال زیر دو سال هیچ وجهی دریافت نشده و در خصوص کودکان 2 تا 12 سال قیمت نیم بها محاسبه می شود.

این نرخ ها بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده است.

در صورت درخواست مهمان، صدور فاکتور مهر و امضا شده الزامی است.

اکبر رضوانیان دبیر هیات موسس انجمن حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی نیز در توضیح این نرخنامه به خبرنگار مهر گفت: این نرخ ها پس از درجه بندی تغییر خواهد کرد ممکن است نرخ واحدی بالاتر و یا پایین تر بیاید. اما در هر صورت این نرخ تنها برای سال 96 در نظر گرفته شده است و مدیران واحدهای اقامتی می توانند پایین تر از این نرخ داشته باشند اما نباید گران تر حساب کنند.

وی افزود: ممکن است اقامتگاهی ناهار و یا خدمات دیگر را اضافه و یا کم کند و یا به دلایل مختلف از جمله زمان کم مسافر، این نرخ را با تخفیف ارائه کند. در حال حاضر این نرخنامه یک مبنا و بیسی را در اختیار مدیران اقامتگاه ها می گذارد که می توانند براساس آن تعیین نرخ کنند.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">