Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

زنجان – ایرنا – در صورتی که شخصی خواستار کسب تجربه جدیدی از سفر به طبیعت و مشاهده شگفتی های طبیعی است، می تواند آدرس زنجان، ماهنشان و قلعه لک لک ها مراجعه و همراه این پرندگان زیبا پرواز در آسمان خیال را تجربه کند.

به گزارش ایرنا، زنجان شگفتی های بسیاری برای انواع گردشگری دارد، از جاذبه های تاریخی گرفته تا شگفتی های طبیعی و پاسخی به خواسته های هر نوع گردشگری دارد.

در این میان شهرستان ماهنشان هم سرشار از شگفتی های زمین شناسی است از شکاف ناشی از وجود گسل گرفته تا صخره های دودکش مانند ایجاد شده بر اثر همان شگفتی های زمین شناسی و در نهایت کوه های رنگی.

برخلاف وجود انواع جانداران با ارزش زیستی بالا همچون تنها نسل باقی مانده از آهوان شمالغرب ایران در زنجان، این استان اما پرنده ای دارد با قلعه ای اختصاصی به نام قلعه لک لک ها، گذشته از آنکه نماد محیط زیست زنجان لک لک ها هستند، این پرنده زیبا و خوش قد و قامت در این استان برای خود برو و بیایی دارد.

دراین میان این شگفتی های زمین شناسی حتی برای برخی جانواران هم حریم ساخته است و می توان 125 هزار هکتار از مساحت شهرستان ماهنشان در میان مناطق حفاظت شده مشاهده کرد که 30 هزار هکتار آن پناهگاه حیات وحش است و این یعنی ماهنشان سرزمین امنی برای گونه های مختلف جانوری به شمار می رود و این یعنی یک گردشگر طبیعت می تواند انبوهی از شگفتی را تجربه کند و روزهای منحصر به فردی را برای خود رقم بزند.

100 گونه انواع پرنده و 200 گونه گیاهی مختلف در همین ماهنشان جای گرفته اند، اما در این میان لک لک ها جایگاه خاصی دارند، همانگونه که خاک این منطقه هم از ویژگی ها اکولوژیکی منحصر به فردی برخوردار است.

قلعه لک لک ها نام مشهوری در زنجان و ایران به شمار می آید، نامی که ابتدا شنونده را یاد داستان قلعه حیوانات و وجود برج و باروی خاص برای این پرنده بلند قامت می اندازد، اما همین قلعه هم یکی از پدیده های منحصر به فرد زمین شناسی ماهنشان به شمار می رود.

100 کیلومتری از مرکز استان زنجان به سمت ماهنشان که در غرب این استان قرار گرفته، جایی در اطراف روستای شوکورچی، طبیعت دست به کار شده و دیواره ای ساخته با برج و باروهایی طبیعی، اینجا همان قلعه معروف به قلعه لک لک هاست.

ماهنشان قلعه دیگری هم دارد به نام قلعه بهستان که دست ساخت بشر است و بسیار شبیه به همین قلعه طبیعی شاید به همین علت هم باشد که سرزمین لک لک ها در ماهنشان نام قلعه به خود گرفته است.

لک لک ها آب دوست هستند، غذای آبی را دوست دارند و در کنار رودخانه ها اوقات خوشی را سپری می کنند و می توانند با پاهای بلندشان به آسانی در گل و لای اطراف رودخانه و گاه وسط آب های کم عمق قدم بزنند، برای همین هم هست که قلعه لک لک ها جایی کنار رودخانه قزل اوزن که از وسط ماهنشان عبور می کند، جای گرفته است.

لک لک های زنجان منقاری راست و سرخ رنگ، پرهای سفید و سفید منتهی به سیاه و پاهایی بلند و قرمز دارند و در بالای همین برج و باروهای طبیعی برای خود آشیانه ساخته اند و گردشگران می توانند در کنار دیوار که معروف به قلعه لک لک هاست و بالای آن آشیانه این پرندگان مهربان، لحظات زیبایی را مشاهده و تجربه کنند.

کلمات کلیدی:

storks-castle

zanjan-natural-attractions

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">