Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

صنعت گردشگری ایران و رشد شتابان

توسط در تاریخ ۱۰ تیر ۱۳۹۶

🔸گردشگری و صنعت توریسم در ایران درحال مواجهه با رشدی کم‌سابقه است. تنها در سال 1395، بیش از 6میلیون گردشگر خارجی از ایران بازدید داشته‌اند که 8میلیارد دلار درآمدزایی از این محل ایجاد شده است.

🔹رسانه‌ها در تازه‌ترین گزارش‌های خود از رونق گردشگری در ایران نوشتند. همچنین رشد تولید فولاد، رونق تجارت ایران با قطر، وضعیت ارز در بازار و رشد سرمایه‌گذاری خارجی در ایران از مهم‌ترین محورهای توجه این رسانه‌ها در هفته گذشته بود.

♦️رونق گردشگری در ایران

🔹وب‌سایت المانیتور، در گزارشی به بررسی وضعیت هاستل‌های نوین در گردشگری ایران پرداخته و روند روبه‌رشد توریسم ایران را بررسی کرده است. به‌گزارش این وب‌‌سایت،گردشگری در میان مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران قرار گرفته است که پس از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی به‌عنوان بخشی از توافق هسته‌ای صورت‌گرفته در سال 2015، رشدی سریع داشت.

🔹طرح چشم‌انداز گردشگری کشور برای سال 2025 گویای این است که هدف از آن افزایش سهم این کشور از گردشگران بین‌المللی از 0.9درصد در سال 2004 به 1.5درصد در سال 2025 است؛ رقمی معادل 20میلیون گردشگر و 30میلیارد دلار درآمد سالانه.

🔹در ادامه گزارش آمده است که بیش از 6میلیون گردشگر خارجی در سال 1395از ایران بازدید داشته‌اند و درآمدزایی معادل 8میلیارد دلار از این محل ایجاد شده است.

🔹طبق این گزارش، میانگین سن گردشگرانی که در چند سال گذشته از ایران بازدید کرده‌اند حدود 60 سال بوده است، حال آنکه بنابر اظهارات رسمی مقامات ایران، میانگین سنی گردشگران خارجی در سال‌های اخیر به 45 تا 50 سال تقلیل یافته است.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">