Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

بروشور برنامه را از اینجا دانلود کنید:

http://ccia.tehran.ir/Portals/1/%D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%88%D8%B11395%20%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C.pdf

تاریخچه برنامه:

روند شهرنشینی جوامع به سرعت در حال رشد است. امروزه شهرها با چالش­های جدی جمعیتی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در سطوح محلی، ملی، منطقه ­ای و جهانی روبه­رو هستند که وجود یک برنامه­ریزی موثر و کارآمد برای مقابله با عواقب تغییرات شهرنشینی در جوامع مختلف را ضروری می­ سازد. بر این اساس، جامعه­ بین المللی باید همکاری خود را در ابعاد مختلف شهری تقویت و با یک­دیگر در مورد موضوعات اساسی و مهم شهری؛ مانند: زیر ساخت­های شهری، مدیریت شهری، خدمات شهری و غیره همکاری کنند.

به منظور دست­یابی به این چشم­ انداز، در سال 2013، مجمع عمومی سازمان ملل بر اساس پیشنهاد کمیته­ اقتصادی و سرمایه­ گذاری آن سازمان، تصمیم به برگزاری «روز جهانی شهرها» در 31 اکتبر هر سال  گرفته و این رویداد را به تمام کشورهای عضو سازمان ملل متحد، سازمان­های بین­المللی وابسته، جوامع مدنی و همه ذینفعان مربوطه ابلاغ نموده است. در این راستا، سازمان ملل، برنامه اسکان بشر (UN-HABITAT) را به عنوان محور و هماهنگ کننده برنامه­ های روز جهانی شهرها، تعیین و معرفی نموده است. مدیریت شهری تهران طی دو سال گذشته مراسم بزرگداشت روز جهانی شهرها را به همراه مراسم اهدای جایزه­ جهانی "خشت طلایی تهران" با همکاری دفتر اسکان بشر ملل متحد در تهران برگزار نموده است. در سال جاری نیز سومین دوره­ی این همایش به میزبانی شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

اولین دوره­ ی همایش روز جهانی شهرها با عنوان «خشت طلایی تهران» در 31 اکتبر 2014 (9 آبان ماه) در تهران برگزار شد. مراسم افتتاحیه پس از قرائت قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی دبیر جایزه آغاز به کار کرد. در این مراسم که برای اولین بار با ابتکار مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و با همکاری مرکز اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران  برگزار گردید، از جایزه­ی “خشت طلایی” که  به مناسبت 31 اکتبر، روز جهانی شهرها، طراحی شده بود، پرده­برداری شد.

دومین دوره همایش روز جهانی شهرها با عنوان «خشت طلایی تهران» نیز در 31 اکتبر (9 آبان ماه 1394) در تهران برگزار شد. مراسم افتتاحیه با سخنرانی دکتر مظفری معاون مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و دبیر جایزهی جهانی خشت طلایی به صورت رسمی آغاز شد. در این دوره که با همکاری بسیاری از سازمان های بین المللی برگزار گردید، 330 پروژه برای ارزیابی به داوران سپرده شد و در نهایت 24 پروژه به عنوان پروژه های برتر تندیس خشت طلایی را دریافت کردند.

بر اساس توافق میان مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و نماینده برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد (UN-HABITAT) در ایران، در 31 اکتبر (9 آبان) سال 2014 برای اولین بار مراسم مشترکی در محل «بوستان گفتگو»  و با حضور تعدادی از مقامات ملی و شهری، روسای سازمان های بین المللی و اعضای هیئت های دیپلماتیک در تهران، استادان دانشگاه، پژوهشگران، محققان، دانشجویان و شهروندان تهرانی، توسط شهرداری تهران با همکاری برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد برگزار گردید. 
در طی این مراسم ، پیام های بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و جوآن کلاوس مدیر اجرایی برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد، به ترتیب توسط نماینده FAO و UN-HABITAT در ایران، خوانده شد.
همچنین در این مراسم، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، محمد پژمان معاون وزارت راه و شهرسازی و دبیر کل کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی، شهرام گیل آبادی مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به عنوان سخنرانان اصلی برنامه، دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص شهرها و مدیریت شهری مطرح نمودند. در این برنامه یک نشست علمی- تخصصی با حضور تعدادی از مدیران شهری و استادان دانشگاه نیز برگزار شد که دیدگاه های خود را در مورد موضوع «شهر بهتر، زندگی بهتر» و «پیشرفت توسعه شهری» ارائه نمودند.
در این مراسم که برای اولین بار به ابتکار مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و با همکاری برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد در ایران برگزار گردید، از جایزه «خشت طلایی» که  به مناسبت 31 اکتبر(9 آبان)  روز جهانی شهرها طراحی شده بود ، پرده برداری شد و این جایزه برای اولین بار به سه پروژه مهم وبرتر شهری اهدا شد.

1. جایزه خشت طلایی در حوزه زیرساخت های شهری به مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران برای مدیریت پروژه «تونل و بزرگراه طبقاتی صدر - نیایش»
2. جایزه خشت طلایی درحوزه پروژه های فرهنگی و اجتماعی به اردشیر نوریان مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد برای مدیریت پروژه «پل طبیعت» در مجموعه اراضی عباس آباد  
3. جایزه خشت طلایی در توسعه فضای سبز به علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تهران بابت مدیریت پروژه «باغ ایرانی» تعلق گرفت.

 

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">