Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: به علت مصادف شدن با ماه های محرم و صفر زمان برگزاری جشنواره غذاهای اکو – جاده ابریشم به دهه آخر اردیبهشت موکول شد و به این ترتیب سومین دوره این جشنواره در این زمان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان به نقل از ایرنا، یحیی رحمتی افزود: جابجایی ماه های قمری ایجاد تغییراتی در زمان برگزاری برنامه ها و جشنواره ها را اجتناب ناپذیر می کند.

وی یادآورشد: در جشنواره دوم ما دست به عصا حرکت کردیم و نتوانستیم از برنامه های شاد جنبی استفاده کنیم، با آنکه بهترین دکور را در آن تدارک دیده بودیم و خود نمایشگاه کاسپین چنین غرفه آرایی را تجربه نکرده بود.

رحمتی اظهار کرد: از سوی دیگر مراجعه کنندگان در حد انتظار ما نبود و انتظاری که در جشنواره آش ایجاد شده بود در جشنواره اکو مشاهده نشد که برای خود دلایلی داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به دلایل نبود استقبال مورد انتظار از دومین جشنواره غذاهای اکو – جاده ابریشم اشاره کرد و گفت: زمان برگزاری جشنواره در ماه مهر و مصادف با زمان آغاز مدرسه ها بود و از سوی دیگر آغاز بار روانی ماه محرم بود که به طور معمول در زنجان از 15 روز مانده به این ماه، اعلان عزا اتفاق می افتد از جمله این دلایل محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای دوره سوم جشنواره برای حفظ شعائر ماه های محرم و صفر زمان برگزاری جشنواره های آتی اکو را به اردیبهشت منتقل کردیم.

رحمتی ادامه داد: در این دوره سعی می کنیم که با توان مضاعف، بیش از پیش از توان کشورهای شرکت کننده استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: سازمان اکو برای سومین جشنواره اکو- جاده ابریشم متعهد شده است که اکثر کشورهای واقع در جاده ابریشم و اکو را برای حضور در این جشنواره متقاعد کند.

وی به راه اندازی رسمی دبیرخانه این جشنواره اشاره و اضافه کرد: این دبیرخانه با مشارکت شهرداری زنجان، سازمان میراث فرهنگی و سازمان اکو شکل گرفت که مسئول دبیرخانه، اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان است.

رحمتی ابراز کرد: سال آتی، سومین دوره این جشنواره یکی از بهترین جشنواره هایی خواهد بود که در زنجان برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: جابجایی زمان این جشنواره ناگزیر است و باید مدیریت کرد و اجازه نداد که زمان تاثیری بر برگزاری جشنواره داشته باشد.

وی به شرکت برخی از دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) در دومین دوره این جشنواره اشاره کرد و افزود: نمایندگان 11 کشور در این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد نمایندگان پنج کشور دانشجویان آنها در دانشگاه امام خمینی(ره) و نمایندگان 6 کشور، آشپزهای حرفه ای اعزامی آنها بودند.

رحمتی با بیان اینکه در نخستین دوره این جشنواره فقط نمایندگان پنج کشور حضور یافته بودند، یادآورشد: در دومین جشنواره، کشورهای دیگر به واسطه باور پذیری شرکت کردند اما در جشنواره سوم به آن طریق عمل نخواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در جشنواره سوم سفارتخانه ها با غذاهای محلی خود حضور می یابند و این ضعف رفع خواهد شد.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">