سرپیچی برخی هتلها از شیوهنامه کنسلی اتاقها
توسط در تاریخ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
در حالیکه ۲ سال از ابلاغ «قوانین اصلاح شده رزرو اتاق در هتلهای ایران» میگذرد و قوانین و ضوابط رزرو اتاق به صورت واضح و شفاف در آن مشخص شده، اما همچنان تخلفهایی در برخی هتلها صورت میگیرد که نحوه پیگیری آن نیز جای سوال دارد. از جمله این تخلفات، اقدام برخی هتلها و مراکز اقامتی در ایام اوج سفر است که برخلاف شیوهنامه موجود، برای لغو رزرو اتاق هیچ مبلغی را به مسافر عودت نمیدهند.
به گزارش «ایسنا»، مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در این خصوص گفت: «در ماده ۲۸ شیوهنامه اجرایی ذخیره اتاق و ابطال آن در واحدهای اقامتی مشخص شده است که در صورت نداشتن توافق مکتوب قبلی، چنانچه پس از واریز مبلغ رزرو و دریافت برگ تایید به هر دلیل رزرو از سوی متقاضی لغو شود، میزان خسارتی که باید پرداخت شود (یا از مبلغ پیشپرداخت کسر شود) به این شرح خواهد بود: اگر متقاضی تا ۲۰ روز قبل از زمان رزرو شده برای استفاده نسبت به لغو آن اقدام کند، هیچگونه جریمهای تعلق نخواهد گرفت.
از ۲۰ تا ۱۱ روز قبل از ورود مهمان به واحد اقامتی، مبلغ ۲۰ درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق؛ از ۱۰ روز تا ۶ روز قبل از ورود مهمان به واحد اقامتی، مبلغ ۳۰ درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق؛ از پنج روز تا ۴۸ ساعت قبل از ورود مهمان به واحد اقامتی، مبلغ ۵۰ درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق؛ از ۴۸ ساعت قبل تا زمان ورود مهمان، مبلغ ۷۰ درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق و از ۲۴ ساعت قبل از ورود مهمان، مبلغ ۱۰۰ درصد هزینه اقامت یک شب به ازای هر اتاق کسر خواهد شد.» ولی تیموری درخصوص پیگیری این تخلف که بهشکل بارزی در حال روی دادن است، افزود: «در صورت شکایت، فرآیند رسیدگی و احقاق حقوق وجود دارد. مبنای رسیدگی ما در کشور همان شیوهنامه ابلاغ شده است.»
برو به فرم ارسال نظر
هیچ نظری تا الان ثبت نشده.