Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

مهران - ایرنا - جانشین فرمانده ناجا گفت: بیش از یک میلیون و 950 هزار نفر از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه به کشور عراق سفر کردند که تاکنون 600 هزار نفر از این طریق به کشور بازگشته اند.

به گزارش ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در پایانه مرزی مهران اظهار کرد: با وجود انسداد مرز مهران از سوی طرف عراقی و ممانعت از ورود زائران ایرانی، همچنان ده ها هزار زائر در پایانه مرزی این شهر مانده اند.
وی با بیان اینکه موج بازگشت زائران از عتبات عالیات آغاز شده است، پیش بینی کرد بیش از 50 درصد از زائرانی که به عراق رفته اند بدلیل نزدیکی و کوتاهی مسیر، مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کنند.
جانشین فرمانده ناجا از ادامه اجرای محدودیت های ترافیکی در جاده های ارتباطی منتهی به مهران خبر داد و تاکید کرد: تمام توان نیروی انتظامی برای بازگشت زائران در نظر گرفته شده است.

سردار مومنی با اشاره به اینکه تراکم خودروهای پارک شده در مهران چهار برابر ظرفیت این شهر است، یادآور شد: مرز مهران همچنان بسته است و دولت عراق هیچ برنامه ای برای بازگشایی این مرز تا پایان فرآیند خروج زائران اربعین از این کشور ندارد.
براساس اعلام مسئولان ستاد اربعین استان ایلام تا روز گذشته بیش از یک میلیون زائر از مرز بین المللی مهران وارد کشور عراق شدند و فرآیند بازگشت زائران نیز آغاز شده و تاکنون بیش از 250 هزار زائر از این طریق وارد کشور شده اند.
مرز مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام به دلیل کوتاهی مسیر و نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق و امنیت مطلوب، مهمترین کانون تردد زائران به عتبات عالیات محسوب می شود.


خبرنگار: جلال اسکندری ** انتشار دهنده: زهرا هجینی نژاد

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">