Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم 11 تا 13 اردیبهشت 97 در زنجان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، یحیی رحمتی، ظهر امروز در زنجان با اعلام خبر فوق، اظهار کرد: زنجان از 11 تا 13 اردیبهشت ماه سالجاری  میزبان 13 کشور در چهارمین جشنواره بین المللی غذای اکو جاده ابریشم خواهد بود .

او ادامه داد: البته در زمان باقی مانده تا جشنواره امکان افزایش تعداد کشورهای شرکت کننده وجود دارد.

این مسئول در خصوص کشورهای شرکت کننده افزود: آذربایجان، لبنان، سوریه، عراق، فلسطین، چین، افغانستان، تاجیکستان، بحرین، ترکیه و بلغارستان برای شرکت در این دوره از جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان در خصوص هدف از برگزاری این جشنواره عنوان کرد: غذا بعنوان یک جاذبه گردشگری ذائقه گردشگران را به مردم محلی نزدیک می کند . همچنین غذا ریشه در تمدن و باورهای مردم هر منطقه ای دارد و در واقع به نوعی احیا سنت های دیرین در حوزه های مختلف است به ویژه در حوزه جاده ابریشم که امیدواریم بتوانیم این سنت ها را احیا کنیم.

رحمتی در خصوص برنامه های چهارمین دوره جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم بیان کرد: غذا محوریت جشنواره است و در کنار آن نمایشگاه صنایع دستی متشکل از 30 غرفه با حضور صنعتگران از اقصی نقاط کشور برپا خواهد شد.

او افزود: بحث معرفی و فروش صنایع دستی مرتبط با غذا بعنوان اصیل ترین کالای ایرانی یکی از برنامه های جنبی این جشنواره است.

گفتنی است نخستین جشنواره غذاهای کشورهای اکو – جاده ابریشم در سال 1393 همراه با دهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان برگزار شد .

کلمات کلیدی:

zanjan-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">