Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

با مشخص شدن جدیدترین جدول با کیفیت‌ترین و بی کیفیت‌ترین خودروهای ایرانی مشخص شده است که رنو ساندرو با کیفیت‌ترین اتومبیل و پراید بی کیفیت‌ترین خودروی ساخت ایران است. این در حالی است که مهدی جمالی مدیر عامل سایپا در اظهار نظری گفته است هیچ محصولی در جهان توان رقابت با پراید از نظر قیمت و کیفیت را ندارد.

وی درباره ادعای خود توضیح داده است که هر بنگاه اقتصادی وظایف اجتماعی دارد و آن کسب رضایت مشتریان است. سایپا نیز با عرضه این محصول و این قیمت به دنبال کسب رضایت مشتریان است زیرا این خودرو از نظر کیفی نیز با محصولات مشابه خود می‌تواند در بازار رقابت کند.

وی گفته است «تا زمانی که تقاضا برای پراید وجود داشته باشد، سایپا با ارتقای کیفیت به تولید پراید ادامه خواهد داد و همانطور که تاکنون پراید ۵۲ استاندارد اجباری را گذرانده است، امسال با افزایش استانداردهای اجباری خودرو به ۵۵ مورد، پراید هر ۵۵ استاندارد اجباری مورد نیاز را تامین خواهد کرد.»

با وجود اظهارات مدیر عامل سایپا در جدید‌ترین جدول کیفی خودروهای داخلی خودرو پراید بدترین وضعیت را از نظر کیفیت در میان تولیدات صنعت خودرو ایران دارد و خودرو‌های چینی هم وضعیت بهتری از نظر کیفیت نسبت به این خودرو دارند.

در جدید‌ترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، سطح کیفی ۳۴ خودرو تولید و مونتاژ داخل مورد ارزیابی قرار گرفته است.

بر این اساس، ۳۴ خودرو مورد نظر در گروه‌های قیمتی بالای ۱۰۰ میلیون تومان، ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان و زیر ۲۵ میلیون تومان گروه‌بندی شده و معادل شرایط کیفیشان، ستاره کسب کرده‌اند.

طبق آمار اعلامی، سه خودرو تیگو ۵، آریو و ۲۰۶ صندوقدار با کسب یک ستاره جدید، سطح کیفیشان در مقایسه با گزارش قبلی بالا رفته است. این در شرایطی است که بیشتر خودروهای ارزیابی شده، تنها یک ستاره کیفی کسب کرده‌اند و این نشان می‌دهد وضع کلی کیفیت در خودروسازی کشور هنوز هم خوب و قابل قبول نیست.

در این بین تنها رنو ساندرو توانسته به چهار ستاره کیفی دست پیدا کند و باقی خودروها، سه، دو و تک ستاره‌اند.

سوزوکی گرندویتارا با کسب سه ستاره، بهترین خودرو گروه بالای ۱۰۰ میلیون تومانی‌ها، کیا سراتو با سه ستاره، در صدر گروه خودروهای ۷۵ تا ۱۰۰ میلیونی‌ها نشسته، جک جی پنچ، بهترین عضو دسته ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومانی‌ها و ساندرو با چهار ستاره در جایگاه اول گروه ۲۵ تا ۵۰ میلیونی است. در نهایت تیبا با یک ستاره توانسته بهترین خودرو در دسته زیر ۲۵ میلیون تومان باشد.

شرکت رنو اکنون بالاترین کیفیت را در میان خودروهای ساخت ایران دارد.

اما در گروه قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، کیاسراتو (محصول مونتاژی سایپا) توانسته با حفظ شرایط کیفی خود، همچنان خودرویی سه ستاره و صدرنشین گروه باشد. در این گروه البته تیگو۵ که یک خودرو چینی است تولیدی مدیران خودرو نیز که یک ستاره کیفی به آن اضافه شده، محصولی سه ستاره به حساب می‌آید. دیگر اعضای این گروه را آسا و جک اس۵ تشکیل داده‌اند که هر دو دارای دو ستاره کیفی هستند. این دو خودرو چینی متعلق به بخش خصوصی، به‌ترتیب در گروه بهمن و کرمان موتور مونتاژ می‌شوند و تغییر کیفی خاصی را نسبت به گزارش قبلی تجربه نکرده‌اند.

گروه ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومانی‌ها سه خودرو دو ستاره و دو محصول تک ستاره را در خود جای داده است. به جز آریو، هیچ کدام از دیگر اعضای گروه در مقایسه با گزارش کیفی قبلی، تغییر خاصی را تجربه نکرده‌اند. بر این اساس، جک جی ۵ و برلیانس اچ ۳۳۰ و آریو دو ستاره به حساب می‌آیند که آریو در گزارش مهرماه صاحب یک ستاره جدید شده است. دو عضو دیگر این گروه یعنی اعضای این گروه امویام ۵۵۰ و لیفان ایکس ۶۰ نیز موفق به کسب تنها یک ستاره کیفی شده‌اند.

پر تقاضا‌ترین بخش بازار ایران به خودروهای تولیدی با قیمت ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان باز می‌گردد . در این گروه، ۱۸ خودرو داخلی قرار دارند که بیشتر آنها متعلق به دو خودروساز بزرگ کشور هستند. صدرنشینان این گروه را مانند گزارش‌های چند ماه گذشته، همچنان خانواده تندر-۹۰ ساخت رنو تشکیل می‌دهند، با این تفاوت که عضوی جدید یعنی رنو ساندرو به آنها اضافه شده است. ساندرو تنها خودرو چهار ستاره گزارش کیفی ایران به شمار می‌رود و سایر تندرها سه ستاره‌اند. البته به جمع سه ستاره‌های این گروه، باید رانا و پژو ۲۰۶ صندوقدار را نیز اضافه کرد و این در حالی است که ۲۰۶ در گزارش جدید صاحب یک ستاره کیفی جدید شده است.

طبق این گزارش دنا به عنوان لوکس‌ترین خودرو با برند ایرانی، همچنان دارای دو ستاره کیفی است. از جمع ۱۸ عضو دسته ۲۵ تا ۵۰ میلیونی‌ها، فقط ۶ مدل دارای سه ستاره بوده و یک خودرو نیز چهار ستاره به شمار می‌رود؛ بنابراین باقی اعضای گروه را تک ستاره‌ها تشکیل می‌دهند. بر این اساس، خودروهای پژو پارس، ۴۰۵، سمند و تیبا۲ همه دارای تنها یک ستاره کیفی بوده و تغییر خاصی نیز نسبت به گزارش قبلی نداشت‌هاند.

در ارزان‌ترین گروه ( زیر ۲۵ میلیون تومان ) به جز تیبا، چهار عضو را انواع مدل‌های پراید تشکیل می‌دهند. تیبای معمولی یا صندوقدار مانند دیگر اعضای گروه یک ستاره کیفی دارد، اما به تشخیص شرکت بازرسی در صدر جدول ارزان‌قیمت‌ها نشسته است. چهار عضو دیگر این گروه نیز همگی تک ستاره‌اند و نسبت به گزارش شهریورماه، تغییری را از جنبه کم و زیاد شدن ستاره‌هایشان، به خود نمی‌یینند. پراید ۱۳۲ و پراید ۱۳۱ (در دو مدل سایپایی و پارس‌خودرویی) و همچنین پراید مدل ۱۱۱، دیگر اعضای گروه زیر ۲۵ میلیون تومانی‌ها به شمار می‌روند که در مقایسه با گزارش قبلی، تغییری در کیفیت نکرده‌اند.

بر اساس این گزارش پراید بی کیفیت‌ترین خودروی ساخت داخل ایران است از نظر کارشناسان و بر اساس آمار این خودرو قاتل هزاران ایرانی در تصادفات جاده‌ای است و بیشترین میزان کشته‌های جاده ای ایران را به خود اختصاص داده است .

خودرو پراید در ایران سالانه حداقل بیش از دو هزار۵۰۰ نفر را به کام مرگ می‌برد. برخی آمار سهم پراید را در میزان کشته‌های جاده‌ای ایران ۱۳ درصد و برخی دیگر ۱۵ درصد اعلام کرده‌اند.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

تا الان ۱ نظر داریم.

mohsen faraj(sampadi💪) ۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶

در عقیده ی بنده بهترین ماشین ایران پیکان هست :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">