Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

راهکار آلمانیها برای توالت عمومی

توسط در تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۵

کمبود توالت‌های عمومی معضلی در کلان‌شهرها است؛ اما آلمانی‌ها مدت‌هاست به روشی کارآمد برای حل این مشکل دست‌یافته‌اند.
هیچ‌چیز بدتر از این نیست که در مواقع نیاز، مجبور باشید تمام شهر را به دنبال دستشویی بگردید. اغلب اوقات دستشویی عمومی‌ای در نزدیکی‌تان نیست. داخل یک کافه و یا رستوران شیرجه می‌زنید و مجبورید طوری وانمود کنید که مشتری هستید و یا امیدوار باشید کارکنان آن‌قدر گرفتار باشند که جلوی شما را نگیرند.
البته هیچ‌کدام از این اتفاقات از روی کینه‌توزی انجام نمی‌شود. نگه‌داری از سرویس‌های بهداشتی عمومی هزینه‌بر است و از سوی دیگر مطمئناً کارمندان بسیار کمی هستند که حاضر باشند خرابکاری افرادی را تمیز کنند که هیچ سهمی در پرداخت حقوق آن‌ها ندارند.
در آلمان روشی اجراشده که واقعاً جواب می‌دهد. سیستم «Nette Toilette» یا توالت خوب چیزی بین دستشویی‌های عمومی و شخصی است.
شهرداری‌های آلمان به مغازه‌ها هزینه ماهیانه‌ای بین ۳۳ تا ۱۱۰ دلار می‌دهند تا دستشویی‌های خود را رو به عموم مردم باز کنند. این مغازه‌ها برچسبی روی پنجره‌هایشان نصب می‌کنند تا مردم متوجه بشوند اجازه‌ی استفاده از سرویس‌های بهداشتی آنجا رادارند حتی اگر خریدی نکنند. این طرح ابتدا در سال ۲۰۰۰ راه‌اندازی شده و اکنون در ۲۱۰ شهر در حال اجرا است.
با اجرای شبکه‌ی «توالت خوب» بسیاری از شهرهای آلمان بدون هزینه‌ی گزافی، تعداد زیادی دستشویی در دسترس عمومی ایجاد کرده‌اند. برآوردها حاکی از این است که شهری مانند برمن توانسته شبکه‌ای از سرویس بهداشتی‌ها راه بیندازد که اگر به شیوه‌های متداول انجام می‌شد ۱.۲ میلیون دلار هزینه برمی‌داشت، ولی «توالت خوب» برای شهر سالیانه فقط ۱۶۵ هزار دلار هزینه دارد– مجموع ۱۰۰ یوروهایی که ماهیانه به مغازه‌ها می‌دهند تا توالت‌هایشان را در دسترس عموم قرار دهند. این طرح آن‌چنان مورد استقبال قرارگرفته که «برمن» هم‌اکنون بهترین نسبت سرویس‌های بهداشتی عمومی به جمعیت را دارد.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">