Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

ده ها شی قدیمی نفتی در استان زنجان شناسایی شد

تاسیسات و انبارهای مازاد سه مرکز مهم انتقال نفت زنجان، ایده لو و قره چمن مورد بازدید و بررسی کارشناسان موزه نفت قرار گرفت و ده ها قلم شی با قدمت بالای 40 سال، شناسایی و ثبت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موزه ها و اسناد صنعت نفت ایران، در ادامه بررسی و کاوش تاسیسات و انبارهای مازاد شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در منطقه شمال غرب، انبار مرکزی منطقه واقع در استان زنجان، انبارهای مازاد و اسقاطی، واحدهای تعمیرات، مکانیک، برق، ابزار دقیق، ایمنی و آتش نشانی، همچنین مراکز انتقال خطوط لوله از جمله ایده لو و قره چمن که زمان تاسیس آنها به سال 1353 بازمی گردد، مورد بررسی قرار گرفت.

اشیاء پخش زنجان (2)

بنا بر این گزارش حدود 28 قلم شی قدیمی در این مراکز شناسایی شد. در انبار مرکزی پخش تعدادی چراغ ضد انفجار، پمپ دستی، لرزه گیر دوسر فلنج، تلمبه بنزینی و بولوور هوایی تنفسی از نوع پایی، در واحد سوخت فرودگاه زنجان دودستگاه کپسول آتش نشانی چرخ دار با قدمت 45 سال، و در مراکز فروشندگی روستاهای حومه شهر زنجان همچون نیک پی، اند اباد، عدل، قره تپه و هیوج و جایگاه های مستقر در شهرهای ابهر، خرم دره و حلب، تعداد قابل توجهی دستگاه پمپ بنزین و گازوئیل قدیمی، تلمبه دستی بشکه ای، شیشه فرآیندی، انواع پیمانه، نازل بنزین، شیر یک طرفه تخلیه تانکر به مخزن، قیف فلزی، کلید قطع و وصل پمپ بنزین، دسته هندل و ... شناسایی شد.  

اشیاء پخش زنجان (1)

منطقه شمال غرب که مرکز آن در استان زنجان واقع شده است، یکی از مناطق 12 گانه عملیاتی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به شمار می رود که خط لوله آن با طولی معادل 1776 کیلومتر، طولانی ترین خط لوله انتقال نفت و فرآورده های نفتی کشور است. مبدا این خط لوله تاسیسات پالایشگاه تهران در ری و مقصد آن پالایشگاه و نیروگاه حرارتی تبریز با ظرفیت انتقال 19 میلیون لیتر نفت خام و 30 میلیون لیتر فرآورده نفتی است.

پیش از این مراکز انتقال نفت منطقه شمال غرب کشور شامل استان های قزوین، آذربایجان شرقی، غرب و اردبیل مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته بود و در حال حاضر اشیاء کدگذاری شده، آماده انتقال به گنجینه تهران است.

 

شناسایی بیش از 160 شیشه فرآیندی در شهر حلب از توابع زنجان

اشیاء پخش زنجان (3)

بیش از 160 شیشه فرآیندی با آرم سابق شرکت ملی نفت در یکی از فروشندگی های اختصاصی شهر حلب واقع در 100 کیلومتری زنجان توسط کارشناسان موزه های صنعت نفت شناسایی شد.

این شیشه ها که قدمت شان حداقل به 50 سال می رسد، دارای در های چوب پنبه ای بوده و قبل از رواج قوطی های فلزی برای جابجایی روغن موتور مورد استفاده قرار می گرفتند.

در مجموع طی بازدیدهای انجام گرفته از شرکت خطوط لوله و مخابرات غرب کشور، بیش از 190 شی شناسایی و جهت آماده سازی برای انتقال به تهران در اختیار روابط عمومی قرار گرفت.

کلمات کلیدی:

zanjan-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">