Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

1- مراقب آسیب پذیری کره زمین باشید در نظر داشته باشید که بدون یاری جمعی برای حفاظت و نگهداری از زمین، این مقاصد گردشگری زیبا برای استفاده آیندگان دوام نخواهد داشت.

2- تنها عکسبرداری نمایید، یادگاری ننویسید، آشغال نریزید و از محلهای تاریخی و طبیعی یادگاری برندارید.

3- برای این که سفر شما سفری پربار باشد، در مورد جغرافیا، آداب، رفتار و فرهنگ اهالی منطقه بازدید خود مطالعه نمایید. فرصت را غنیمت شمرده با مردم صحبت کنید و تلاش اهالی محلی را برای محافظت و نگهداری از محل تشویق نمایید.

4- به حقوق و حرمت دیگران احترام بگذارید و قبل از عکس برداری اجازه بگیرید.

5- هرگز کالاهایی که از موادی ساخته شده که حیات گیاهان و حیوانات را به خطر انداخته از جمله عاج، پوست حیوانات و حیوانات خشک شده مثل لاک پشت دریایی را خریداری ننماید. قبل از خرید از فهرست اقلام ممنوعه برای وارد کردن به کشور اطلاع داشته باشید.

6- همیشه از مسیرهای تعیین شده حرکت کنید. هرگز مخل آسایش و زیستگاه جانوران و گیاهان نشوید.

7- در مورد برنامههای حمایت از محیط زیست و سازمانهای فعال در این زمینه اطلاع حاصل کنید.

8- در هر فرصت ممکن برای رفتن به محل مورد نظر پیاده روی نمایید و یا از روشهای حمل و نقل مناسب محیط زیست استفاده کنید. رانندگان وسایط نقلیه را تشویق نمایید تا در وضعیت توقف خودروها، موتور وسیله خود را خاموش نمایند.

9- همیشه از خدمات سازمانهایی (هتلها، خطوط هواپیمایی، گردانندگان تورهای مسافرتی) استفاده نمایید که در جهت محافظت از محیط زیست، کیفیت آب و هوا، مدیریت صحیح ضایعات و مواد آلاینده و مشارکت در مسائل اجتماعی تلاش میکنند. همچنین از خدمات سازمانهایی استفاده کنید که افراد یا پرسنل آموزش دیده و آشنا با اصول حفاظت از محیط زیست را به استخدام گرفته اند.

10- برای مسافرتهای هوایی، دریایی یا زمینی از دفتر خدمات مسافرتی که عضو انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری می باشد استفاده نمایید و اطلاعات ضوابط محیط زیست را از نهادهای مربوطه بگیرید.

کلمات کلیدی:

amouzesh-zavabet

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">