Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در سفر به قم و در دیدار با آیت الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: با توجه به حضور گسترده طلاب در قم و گردشگران و زائران در این استان قصد داریم تا دهکده صنایع دستی شیعی در قم راه اندازی کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بهمن نامور مطلق با اعلام این خرب افزود:با راه اندازی این دهکده صنایع دستی قصد داریم تا با حضور صنایع دستی ایران و سایر کشورها در این حوزه به نوعی آشنایی سازی با هنرهای سنتی ایران و کشورهای دیگر نیز صورت گرفته و از این طریق به بازارهای خارجی بیشتری دست یابیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در سفر به استان قم در دیدار با آیت الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه و رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره بر لزوم توسعه بازارهای فروش صنایع دستی و نیز رونق صادرات گفت: در این سه سال دولت تدبیر و امید در حوزه صنایع دستی عملکرد بسیار خوبی داشته ایم در حالی که آمارها در دولت قبل سیر قهقرائی این حوزه را نشان می داد، در رقابت با چین و ترکیه و هند بازار صنایع دستی را از دست داده بودیم و حتی سوغات زیارتی عمدتاً در دست چینی ها بود، اما دولت یازدهم با ارایه چهره واقعی ایران و مردم ایران اشاعه دهنده فرهنگ و هنر ایران به دنیا بود.

وی تصریح کرد: مهمترین شاخص در حوزه صنایع دستی بحث شاغلین این رشته و فروش صنایع تولیدی است، که با برنامه ریزی ها و مطالعات انجام شده 10 الی 15 درصد در قسمت اشتغال، 20 الی 35 درصد در قسمت صادارت و 50 در صد در حوزه فروش داخل رشد داشته ایم .

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور یادآور شد: در این سه ساله در عرصه صنایع دستی زایش ما بیشتر از ریزش ما بوده است و این زایش در زیر رشته ها بیشتر به چشم می خورد. آمار و ارقام نشان دهنده احیای مجدد صنایع دستی در کشور است که در این میان 350 هزار نفر به صورت تمام وقت زیر پوشش ما هستند و حدود یک میلیون نفر به صورت پاره وقت زیر چتر حمایتی ما قرار دارند.

وی همچنین افزود: در دنیا حدود 400 نوع رشته صنایع دستی وجود دارد که در این میان کشور ایران با حدود 300 نوع رشته دارای بیشترین تنوع صنایع دستی در جهان است؛ گستردگی سرزمین، تنوع اقلیمی و تعدد اقوام موجب شده تا بیشترین نوع صنایع دستی را در ایران شاهد باشیم.

معاون صنایع دستی کشور در دیدار با آیت الله اعرافی با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به حوزه ترویج و تبلیغ صنایع دستی گفت: مشکل ما در عرصه صنایع دستی ترویج و تبلیغ است که انتظار داریم به یاری مراکز علمیه سراسر کشور و مرکز جامعه المصطفی العالمیه، این مشکل بر طرف شود و بتوانیم قدمی در راه اصلاح الگوی مصرف برداریم. که در میان نحوه صحیح زندگی ما مقام معظم رهبری برای همه سرمشق و الگو می باشد.

وی تاکید کرد: از مرکز جامعه المصطفی العالمیه درخواست داریم که در راه گفتمان سازی و فرهنگ سازی صنایع دستی ما را همراهی کنند به ویژه در زمینه زیلوبافی که حضرت آقا به صورتی بسیار حکیمانه از آن استفاده می کنند و ای کاش ما در این زمینه نیز از ایشان در جامعه الگوبرداری کنیم.

وی در ادامه سخنانش افزود: در صحبت هایی که با شهردار داشتیم مطرح شد که با توجه به حضور گسترده طلاب در قم، یک دهکده صنایع دستی شیعی راه اندازی کنیم که بسیار می تواند به ما کمک کند.در این دهکده می توان آثاری از صنایع دستی کشورهای مختلف را داشت با این کار به نوعی آشنایی سازی با هنرهای سنتی کشورهای دیگر نیز صورت می گیرد، همچنین می توان به این هنرمندان آموخت که می توان در کنار کارهای فرهنگی کارهای تبلیغی نیز انجام داد این کار زمینه را برای آشنایی هنرمندان کشورهای حاضر با فعالیت های اقتصادی فراهم می کند تا در کشورخودشان نیز به این حوزه بپردازند البته ما نیز در آینده می توانیم در این کشورها بازارهای فروش داشته باشیم.

کلمات کلیدی:

iran-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">