Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: جشنواره غذای کشورهای اکو - جاده ابریشم، منجر به فرهنگ سازی برای سبک تغذیه در زندگی و آشنایی مردم با غذاهای خوب کشورهای مختلف می شود.

اسد الله درویش امیری شبانگاه دوشنبه در مراسم آغاز به کار دومین جشنواره غذای کشورهای اکو - جاده ابریشم افزود: امیدوارم این جشنواره بتواند نتایج مثبت و مفیدی را در روند رو به رشد صنعت گردشگری در استان زنجان و کشورهای عضو اکو داشته باشد.

وی یادآورشد: توسعه گردشگری، به ویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته، عامل موثری در مقابله با فقر، کاهش بیکاری و افزایش رونق اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی محسوب می شود.

درویش امیری اظهار کرد: صنعت گردشگری نوعی سرمایه گذاری غیر مستقیم خارجی است و در همه بخش های اقتصادی، تاثیر توسعه ای دارد.

استاندار زنجان گفت: این استان، ظرفیت های مختلفی در حوزه صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری دارد.

وی خاطرنشان کرد: زنجان در حوزه گردشگری با برخورداری از جاذبه های بی نظیری که در نوع خود جزء برترین های جهانی هستند از استان های شاخص ایران به شمار می آید.

درویش امیری ادامه داد: در این میان گنبد سلطانیه به عنوان بزرگترین گنبد آجری جهان که در سال 1384 به عنوان هشتمین اثر ایران از میان 21 اثر کنونی به ثبت جهانی رسید و مقبره الجایتو بوده و در شهر سلطانیه پایتخت ایلخانیان ساخته شده است، از آثار مهم معماری ایرانی و اسلامی به شمار می رود.

استاندار زنجان گفت: این استان آمادگی خود را در جهت عقدتفاهم نامه در زمینه همکاری های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تبادل تورهای مسافرتی و ایجاد خط ویژه در جهت ارائه خدمات به دوستانی که در این زمینه فعالیت می کنند، اعلام می کند.

وی اضافه کرد: در ایران آثار فراوانی وجود دارد که باید آنها را به عنوان میراث فرهنگی و آثار باستانی حفاظت و حراست کرد.

درویش امیری ابراز کرد: با حفظ این اماکن، می توان گذشته، فرهنگ، فکر، زندگی و معماری ایرانی را به دیگران معرفی کرد و تحقق این موضوع نیازمند کار تبلیغی است و برای تبلیغ باید هزینه شود تا بتوان آثار را به دنیا معرفی کرد.

استاندار زنجان گفت: جشنواره غذای کشورهای اکو - جاده ابریشم علاوه بر تزریق روحیه نشاط و پویایی در میان شهروندان، سبب معرفی ظرفیت های گرشگری زنجان می شود تا بتوان از این ظرفیت ها برای توسعه گردشگری و درآمدزایی شهروندان بهره برد.

وی افزود: ایجاد نشاط اجتماعی، درآمدزایی برای مردم دنیا و گسترش صلح و دوستی با تکیه بر فرهنگ غذایی مردم کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم از مهمترین دستاوردهای توسعه گردشگری در استان خواهد بود.

درویش امیری با بیان اینکه بخشی از انقلاب جهانی در حوزه غذاست، یادآورشد: هم اکنون استانداردهای متعددی وارد دنیای خوراک شده و انتخاب غذا برای افرادی با ذائقه های مختلف را تسهیل کرده است.

استاندار زنجان گفت: در بیشتر نقاط جهان شاهد برگزاری فستیوال های غذا هستیم، این فستیوال ها برای دوستداران غذا و خوراکی بهترین انتخاب هستند تا روز خود را در مکان های برگزاری این فستیوال ها بگذرانند.

وی اظهار کرد: این افراد می توانند در یک مکان، طعم بهترین و جالبترین غذاها را بچشند و از خوردن آنها لذت ببرند.

درویش امیری خاطرنشان کرد: تقویت بنیان های فرهنگی کشورهای مختلف، تدوین استانداردهای خوراک و تاکید بر فرآیند ثبت غذا به عنوان یکی از جاذبه های فرهنگی کشورها از عوامل تاثیرگذار توسعه صنعت گردشگری، تمرکز بر تنوع غذاهای جاده ابریشم، شناسایی، حفظ و احیای غذاهای محلی از اهداف مهم این جشنواره در زنجان محسوب می شوند.

استاندار زنجان گفت: این جشنواره با توجه به گستردگی و تنوع خود، فرهنگ سازی برای سبک تغذیه در زندگی، آشنایی مردم با غذاهای خوب و با ایجاد یک فرصت فرهنگی، تفریحی، ورزشی برای سلامتی زمینه نشاط خانوادگی برای شهروندان ایرانی را میسر می سازند و با نمایش و معرفی نوآوری، خلاقیت ها و غذاهای جدید، دستاوردهای علمی نوینی در امر تغذیه را به همراه دارد.

خبرنگار: مینا افشاری

کلمات کلیدی:

zanjan-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">