Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

مسؤول امور موزه‎های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از بازدید 3 هزار و 800 نفر از موزه‎های استان در طول بهمن‎ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگیف صنایع دستی و گردشگری زنجان به نقل از فارس ،پرستو قاسمی امروز اظهار کرد: طی بهمن‎ماه امسال 886 نفر ایرانی و خارجی از موزه و گنبد جهانی سلطانیه بازدید کرده‎اند.

وی با اشاره به اینکه 176 نفر از بازدیدکنندگان گنبد سلطانیه در ماه گذشته گردشگر خارجی بوده‎اند، تصریح کرد: 168 نفر از بازدیدکنندگان به صورت رایگان، 470 نفر به صورت تمام بها و 72 نفر هم نیم بها از این گنبد تاریخی بازدید داشته‎اند.

مسؤول امور موزه‎های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به بازدید 820 گردشگر از موزه باستانشناسی پیر احمد زهرنوش ابهر در طول بهمن‎ماه، اضافه کرد: در مجموع 800 نفر به صورت رایگان و 20 نفر هم به صورت نیم بها و تمام بها این موزه را مورد بازدید قرار دادند.

قاسمی تعداد بازدیدکنندگان از موزه باستانشناسی ذوالفقاری (مردان نمکی) را در زنجان 756 نفر اعلام کرد و یادآور شد: در مجموع طی بهمن‎ماه‎ امسال، این موزه میزبان 10 گردشگر خارجی و 746 گردشگر ایرانی بوده است که 5266 نفر از آنها به صورت رایگان از موزه و مردان نمکی بازدید کردند.

وی با بیان اینکه در طول ماه گذشته یک هزار و 294 بازدیدکننده موزه مردم‎شناسی رختشویخانه زنجان را مورد بازدید قرار داده‎اند، ادامه داد: 364 نفر به صورت پرداخت بهای بلیط و 920 نفر هم به صورت رایگان از موزه رختشویخانه بازدید داشتند.

مسؤول امور موزه‎های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تعداد خارجی‎های بازدیدکننده از موزه رختشویخانه را در بهمن‎ماه 10 نفر اعلام کرد و گفت: در این ماه 196 گردشگر خارجی از مجموع موزه‎های استان بازدید کرده‎اند.

قاسمی افزود: طی ماه گذشته بیش از 3 هزار و 800 نفر از موزه‎های زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بازدید داشته‎اند.

وی با اشاره به اینکه مجموع بازدیدکنندگان از موزه‎های استان زنجان در طول دی‎ماه بیش از 2 هزار نفر بوده که این رقم در بهمن‎ماه با رشد خوبی مواجه شده است، خاطر نشان کرد: این آمار در عید نوروز از رشد بسیار خوبی برخوردار خواهد بود.

منبع: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">