Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

کارابوک/خبرگزاری آناتولی

شهرستان سفران‎بلو در استان کارابوک ترکیه پس از درج و ثبت نام آن در فهرست بیست شهر یونسکو تبدیل به یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی شده است.

نام این شهر از زعفران به عنوان "گیاه معجزه" گرفته شده است. این گیاه برای قبیل رنگ، غذا، لوازم آرایشی، بخش مواد غذایی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

موسم کاشت زعفران در شهر مذکور ماه اوت و هفته اول سپتامبر است. این محصول در ماه اکتبر و نوامبر برداشت و هر کیلوگرم آن 25-30 هزار لیر ترکیه به فروش می‌رسد.

آژانس های مسافرتی نیز در فصل برداشت زغفران با برگزاری تورهای یک روزه امکان مشاهده برداشت این محصول را برای گردشگران فراهم می کنند.

گردشگران داخلی و خارجی که مایل به دیدن برداشت زغفران هستند، با شرکت در تورها اطلاعات مربوط به آن نیز بهره می برند.

اسماعیل یلماز از تولیدکنندگان زغفران در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت:

«در زمان برداشت میزان تورهای گردشگری بسیار افزایش می یابد. افراد زیادی دوست دارند این مزارع را ببینند. گردشگران بسیاری در این فصل به سافرانبولو می آیند.به گردشگران هم سبد می دهیم تا زغفران جمع کنند.

نحوه جمع کردن زعفران را به آنها آموزش می دهیم. همه گردشگران روز خوبی را می گذارنند. بسیاری نیز در روزهای پایانی هفته می آیند، ولی در طول هفته نیز گردشگران داخلی و خارجی از این شهر دیدن می کنند».

شهرستان سفران‎بلو در استان کارابوک ترکیه پس از درج و ثبت نام آن در فهرست بیست شهر یونسکو تبدیل به یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی شده است. نام این شهر از زعفران به عنوان "گیاه معجزه" گرفته شده است. این گیاه برای قبیل رنگ، غذا، لوازم آرایشی، بخش مواد غذایی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. ( Ersin Turan - خبرگزاری آناتولی )

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">