Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

افتتاح 5 هتل در همدان تا اوایل فروردین 96

توسط در تاریخ ۰۴ اسفند ۱۳۹۵

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه مکان‌های اقامتی ضرورت اصلی و زیرساخت گردشگری است، عنوان کرد: خوشبختانه ظرفیت اسکان در شهرستان با افتتاح 5 هتل تا اوایل فروردین 96 و اضافه شدن 520 تخت به ظرفیت اقامتی استان، فضای اقامتی بسیار خوبی فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، علی تعالی سه‌شنبه 3 اسفند در کارگروه میراث فرهنگی و ستاد خدمات سفر شهرستان همدان، با بیان اینکه شهرستان همدان یک مقصد گردشگری است و هر ساله شاهد حضور مسافران بسیاری در ایام نوروز هستیم، گفت: در نوروز 95 شاهد ورود 750 هزار مسافر به همدان بودیم.

تعالی با اشاره به ورود 750 هزار نفر به همدان و اسکان 160 هزار نفر در ایام نوروز 95، بیان کرد: با پیش‌بینی هوای خوب در همدان، شاهد افزایش مسافر به شهرستان در ایام نوروز خواهیم بود.

وی با تأکید بر آمادگی لازم تمامی دستگاه‌ها، افزود: با تلاش‌های آموزش و پرورش در بحث اسکان و آماده‌سازی مدارس و ارتقای سطح خدمات، تمامی کلاس‌های اقامتی در شهرستان در سطح "الف" قرار گرفته و امسال بنا بر آمار گزارش شده، 118 مدرسه و یک هزار و 30 کلاس درس آماده ارائه خدمات به مسافران است که امیدواریم در سال آینده کلاس‌های مجهزتری داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت خدمات عمومی ارائه شده در سطح شهر و فضای پارک‌ها از قبیل ایجاد نانوایی سیار در کنار مراکز اقامتی عمومی، سرویس‌های بهداشتی، رنگ‌آمیزی مبلمان شهری، خطاب به شهرداری گفت: پیگیری‌ها و نظارت لازم برای ارائه خدمات عمومی هر چه بهتر به مسافران انجام شود.

تعالی به وضعیت بهداشتی مجمتع‌های بین راهی، سرویس‌های خدماتی درون شهری در رستوران‌ها اشاره کرد و گفت: دستگاه متولی نظارت لازم را داشته و تذکرات داده شده است همچنین باید جایگاه‌های سوخت در این ایام فعال شوند.

وی با اشاره به ظرفیت مهم میدان فرودگاه در ورودی  شهرستان از سمت تهران، افزود: در بحث ارائه خدمات و بسته‌های فرهنگی به مسافران باید دستگاه‌های اجرایی هلال احمر، شهرداری، نیروی انتظامی و تشکل‌های مردمی از طریق چادرهای مستقر شده به مسافران در میدان‌های ورودی شهر ارائه خدمات داشته باشند‌.

تعالی به ساماندهی وضعیت دست فروش‌ها و جانمایی مناسب بازارچه‌های صنایع دستی اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت مناسب پیاده‌راه بوعلی در جذب گردشگر، تزئینات مناسب نوروزی در این مسیر ایجاد شده و  فضای مناسب برای برپایی بازارچه‌ها خارج از محوطه میادین گردشگری ایجاد شود تا منظر شهری برای بازدید مسافران و عکاسی زیبا و چشم نواز باشد.

وی در بحث بیمه‌ها و کشیک‌های بیمه، از تصویب بیمه‌ای تصادفات که بر اساس میانگین با سقف 55 میلیون ریال نیاز به کروکی نباشد، خبر داد و ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی نیز در بحث نظارت در ارزاق عمومی و کنترل قیمت‌ها با توجه به گستردگی شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند و طرح امنیتی انتظامی در شورای تأمین شهرستان بحث خواهد شد.

تعالی با اعلام خبر افتتاح ساختمان اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در روز چهارشنبه چهارم اسفندماه، افزود: میراث فرهنگی، با تفکیک دستگاه شهرستانی از دستگاه استانی، در روند اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها عملکرد بهتری خواهد داشت.

وی در ادامه در بحث تبلیغات سامانه گردشگری عنوان کرد: سامانه تبلیغات با قابلیت نصب در تلفن همراه که سال گذشته در مجتمع عین‌القضات انجام شد، امسال نیز فعال باشد.

تعالی خطاب به اداره اوقاف شهرستان همدان در بحث آمادگی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برای برگزاری مراسم نوروز، گفت: با توجه به حضور شهروندان و مسافران در این اماکن، فضای روحانی ایجاد شده و حسینیه‌ها نیز برای اسکان آماده ارائه خدمات باشند.

وی در بحث تبلیغات مجتمع عباس‌آباد و باغ موزه دفاع مقدس به عنوان جاذبه‌ای بی‌نظیر در غرب کشور که کمتر به آن پرداخته شده است، تصریح کرد: برای تبلیغات این دو مکان فرهنگی و گردشگری در نقاطی از شهر به ویژه میدان فرودگاه، بنر نصب شود و در کاتالوگ‌های گردشگری و بسته‌های فرهنگی نیز تبلیغات شود.

وی از حرکت دستگاه‌های خدماتی در چند روز گذشته که به علت بارش سنگین برف، همکاری و همراهی لازم را در پاکسازی فضاهای درون‌شهری و محورهای مواصلاتی برون‌شهری داشته‌اند، تقدیر کرد.

فرماندار همدان در پایان با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های نیروی انتظامی بیان کرد: با تلاش‌ها و فعالیت خوب نیروی انتظامی کاهش 27 درصدی در جرائم داشته‌ایم که نسبت به کل کشور رتبه خوبی اختصاص داده و امیدواریم با کمک طرح‌های مشارکت عمومی و مردم محور، جرائم کمتری داشته باشیم.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">