Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

Belgian Tourists in Zanjan, Iran

توسط در تاریخ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

Photo Date: Aug 13 2018

Italian Tourists in Zanjan, Iran

توسط در تاریخ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

Photo Date: Aug 13 2018

پرداخت الکترونیک عوارض تردد در آزادراه

توسط در تاریخ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

چیزی که گردشگران را از روستا فراری می‌دهد

توسط در تاریخ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

یک کارشناس ارشد مرمت و احیای بناها و بافت‌های تاریخی معتقد است: تا زمانی که برای مناطق روستایی و زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی و جذب سرمایه نشود، اقلیم‌ها و مناظر از بین می‌روند و هیچ جاذبه یا جای جدیدی برای دیدن گردشگران در روستاها وجود نخواهد داشت.

مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری از تشکیل کارگروه ملی بومگردی برای تعدیل ضوابط و رفع ناهماهنگی با سایر دستگاه‌ها خبر داد و گفت: ‌متاسفانه سایر سازمان‌ها و نهادها بوم‌گردی‌ها را با خط‌کش هتل می‌سنجند درحالی‌که ضوابط و استاندارد این خانه‌ها کاملا متفاوت از هتل‌ها است.

«هاستل»های تهران غیرقانونی‌اند

توسط در تاریخ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

با وجود افزایش تعداد «هاستل»‌ها در تهران، اما مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری این استان می‌گوید: تا کنون مجوزی به نام «هاستل» در تهران صادر نشده است و اقامتگاه‌هایی که با این تابلو و عنوان درحال فعالیت‌اند، غیرقانونی و غیرمجاز هستند.

دلاور بزرگ‌نیا با استناد به اظهارات اتحادیه هتلداران استان تهران مبنی بر برخورد اداره اماکن نیروی انتظامی با اقامتگاه‌هایی که با تابلو «*هاستل» فعالیت می‌کنند، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما مجوزی به نام «هاستل» نداریم اما اقامتگاه‌های استاندارد می‌توانند طبق ضوابط موجود مجوز «مهمان‌پذیر» دریافت کنند. اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز از آن‌ها حمایت می‌کند. هرچند که به هر حال طبق ضابطه، با اقامتگاه‌های غیرمجاز از سوی مراجع ذی‌ربط ‌برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. آن‌طور که اتحادیه هتلداران استان تهران هم اعلام کرده اخیرا نیروی انتظامی تابلو «هاستل» برخی از این اقامتگاه‌ها را پایین آورده است.

هتل‌های زیرزمینی یا محبوب؟

توسط در تاریخ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

معاون گردشگری تاکید کرد: «هاستل» در مصادیق تاسیسات گردشگری کشور تعریف نشده است، بنابراین هر نوع فعالیتی با این عنوان، غیرقانونی و غیرمجاز تلقی می‌شود و قابل برخورد خواهد بود.

هاستل از ترکیب دو واژه Host (مهمان کردن) و Hotel (هتل) تشکیل شده و اقامتگاهی اجاره‌ای با فضایی گرم و صمیمی است که در آن تخت‌های یک اتاق به مسافران مختلفی اجاره داده می‌شود، یعنی یک اتاق بین چند مسافر مشترک است. به طور معمول در هر اتاق ۲ تا ۸ تخت قرار دارد و سرویس‌های بهداشتی مثل حمام و توالت و همچنین آشپزخانه‌ها در بیرون از اتاق‌ها قرار دارند و به طور مشترک استفاده می‌شوند. در بعضی مناطق هاستل را به عنوان هوستال، بکپکرز و پانسیون می‌شناسند.

سردرگمی خارجی‌ها در بوم‌گردی‌های ایران

توسط در تاریخ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

یک فعال بوم‌گردی گفت: نداشتن تعریف جامع و درست از بوم‌گردی، گردشگران خارجی را سردرگم کرده است.

مهین شمسی‌خانی به ایسنا گفت: «اکولوژ» در دنیا و در بین گردشگران عبارتی شناخته شده است که معادل فارسی آن بوم‌گردی، است. متأسفانه چون در آئین‌نامه مرتبط تعریف جامع و دقیقی از بوم‌گردی نشده، برای تمام اقامتگاه‌ها که به شکلی سنتی اداره می‌شوند، مجوز بوم‌گردی صادر می‌شود که گردشگران خارجی را سردرگم کرده است.