Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

آش ترش زنجان، ملی شد.

توسط در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

در سومین نشست کمیته تخصصی ثبت میراث فرهنگی ناملموس، 5 اثر از استان زنجان واجد شرایط ثبت ملی شناخته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:

مهرداد عسگریان گفت: هفت پرونده برای ثبت در فهرست میراث ناملموس از زنجان تهیه شد که جشن حالّا (جشن شکرگزاری محصولات کشاورزی)، مراسم شال سالاماخ، تکم خانی زنجان شرایط ثبت در فهرت میراث معنوی را کسب کردند.

عسگریان تصریح کرد: پس از بررسی پرونده تهیه شده در خصوص، آش ترش زنجان و مراسم کوسا گلین (مراسم پیشواز از بهار) این موارد را نیز از جمله آثار واجد شرایط ثبت در فهرست ثبت ملی عنوان کرد.

عسگریان، از پخت و توزیع، آش ترش زنجان بین حاضران در این نشست خبر داد و متذکر شد: در این مراسم، آیین "تکم گردانی" توسط محمدرضا محمدپور از کارشناسان میراث فرهنگی استان زنجان بصورت زنده اجرا شد که تحسین حاضران را در پی داشت.

معاون میراث فرهنگی استان زنجان متذکر شد: تا کنون 12 مورد از میراث ناملموس استان زنجان در فهرست میراث معنوی به ثبت رسیده است.

پیش از این، مراسم دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان(یوم العباس) - مراسم تعزیه – مراسم عزاداری زینبیه زنجان – موسیقی عاشیقی – دسته عزاداری فیضیه – مراسم عزاداری مسجد حضرت رقیه زنجان – مهارت و فنون چاقوسازی، ملیله کاری، مسگری و فرش افشار زنجان از جمله آثار استان زنجان هستند که در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده اند.

نخستین جشنواره عکس سفر و ایمنی راه

توسط در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی از اعضای رسمی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی ( FIA )، همزمان با دهه‌ای که از سوی سازمان ملل متحد «اقدام برای ایمنی راه‌» نام گرفته، اجرای طرح‌های فرهنگی و آموزشی مرتبط با این موضوع را به عنوان یکی از فعالیت‌های اصلی، در دستور کار خود قرار داده است. در این راستا کانون، جشنواره عکس «سفر و ایمنی راه» را به منظور ترویج فرهنگ اتومبیلرانی ایمن و فرهنگ سازی در زمینه رفتارهای ترافیکی، برگزار می‌کند. موضوعات:

• ایمنی راه و فرهنگ اتومبیلرانی ایمن

• ایمنی راه و کودکان و نوجوانان

• ایمنی راه و جاده‌ها

• ایمنی راه و لذت سفر

• ایمنی راه و عابران پیاده

• ایمنی راه و حمل و نقل عمومی

• ایمنی راه و حاشیه راه‌ها

• ایمنی راه و وسایل نقلیه (خودروهای شخصی و عمومی، موتورسیکلت‌ها، دوچرخه‌ها)

گنبد سلطانیه از گذشته تا حال

توسط در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

گنبد سلطانیه - سال ۱۲۳۸ خورشیدی

گنبد سلطانیه - سال ۱۲۵۲ شمسی

گنبد سلطانیه - سال 1254شمسی

اقامتگاه های بوم گردی نماد گردشگری حلال

توسط در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

مدیر کل همکاری و توافق های ملی گردشگری انعکاس ابعاد مختلف اقامتگاه های بوم گردی در کشور را نمادی از گردشگری حلال عنوان کرد که شرکت کنندگان می توانند با بهره مندی از این فرصت، امکان موفقیت در رقابت پیش رو را فراهم آورند. 

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد علی فیاضی گفت: در راستای تفهیم چگونگی پیوند گردشگری حلال به ظرفیت های صنعت گردشگری کشور، اقامتگاه های بوم گردی به عنوان نمونه ای شفاف و  نمادی از بستر عمیق ظرفیت ایرانی معرفی می شود. 

«جهان کوچک» در ملایر + تصاویر

توسط در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

شهردار ملایر با اشاره به اینکه تعداد 138 اثر تاریخی مطرح ایران وجهان دبرای طرح گردشگری بین‌المللی مینی ورلد «جهان کوچک» در مقیاس یک دهم ساخته می شود گفت: 15 اثر تاریخی وگردشگری خارجی 9 کشور را شامل می شود. 

علیرضا امامی افزود: از این تعداد اثر، 36 مکان مشهور جهان برای طرح گردشگری بین‌المللی مینی ورلد در مجموعه تفریحی و سیاحتی کوهسار ملایر در نظر گرفته شده است.

شهردار ملایر با بیان اینکه مابقی آثار مربوط به کشور ایران است، اضافه کرد: سی و سه پل، تخت جمشید، آرامگاه بوعلی سینا، حافظیه، میدان امام اصفهان، برج کج پیزا، تاج محل هندوستان، برج ایفل و اهرام مصر از جمله آثار تاریخی هستند که در مقیاس یک‌دهم در این مجموعه ساخته می‌شوند.

امامی ادامه داد: دریاچه‌ای که در این پروژه طراحی شده بعد از دریاچه آزادی بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی کشور است و آبشارهای معروف دنیا از جمله نیاگارا در دیواره این دریاچه طراحی و ساخته می‌شود.

آیین نامه ساماندهی عشایر - 1389

توسط در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

از اینجا دانلود کنید:

http://bayanbox.ir/download/3136971161805672529/ashayer.rar

آشنایی با باغ موزه قصر

توسط در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۹۵

از اینجا دانلود کنید:

http://bayanbox.ir/download/2754334931147297128/qasr.pdf