Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تشریح دستاوردهای سفر خود به استان زنجان، از واگذاری ۴۲ هکتار زمین در قره‌داغ برای ایجاد سایت گردشگری به بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی، خبر داد و گفت: خانه تاریخی حکیمیان که پیش از این سفر در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن بود اکنون در اختیار سازمان میراث فرهنگی کشور قرار گرفت تا مرمت آن آغاز شود.

حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن که در راس هیاتی  به استان زنجان سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جزئیات سفر خود را تشریح کرد و گفت: روز گذشته (۱۰ دی‌ماه ۹۶) به اتفاق اعضای هیات‌مدیره به استان زنجان سفر کردیم و از برخی از شهرها و روستاهای این استان بازدید داشتیم.

عظیمیان ضمن توضیح مصوبات و نتایج سفر خود به استان زنجان، یکی از دستاوردهای سفر خود را واگذاری یک سایت ۴۲ هکتاری در منطقه قره‌داغ به بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی برای ایجاد فضای گردشگری که در برگیرنده روستاگردی و احداث روستاهای نمونه در منطقه است، عنوان و تاکید کرد: سایت ۴۲ هکتاری برای ایجاد یک فضای گردشگری در منطقه قره داغ به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد.

بازسازی خانه تاریخی حکیمیان توسط سازمان میراث‌فرهنگی

به گفته وی، منزل حکیمیان که جزو آثار تاریخی ثبت شده و متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن بود در سفر به استان زنجان، توسط سازمان ملی زمین و مسکن در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری قرار گرفت تا نسبت به نوسازی و بازسازی آن بر اساس طرح‌های میراث‌فرهنگی اقدام شود و  به عنوان یک نمونه باارزش گردشگری برای استفاده عموم آماده سازی شود.

۲هکتار زمین برای ایجاد شهرک صنایع‌دستی در اختیار سازمان میراث‌فرهنگی قرار گرفت

عظیمیان اختصاص ۲ هکتار زمین برای ایجاد شهرک مرتبط با هنرهای صنایع‌دستی به سازمان میراث‌فرهنگی از دیگر اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به استان زنجان برشمرد.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">