Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

این جشنواره از 20 تا 22 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به حضور 17 گروه خارجی در جشنواره غذای زنجان گفت: در این جشنواره بین المللی، 25 غرفه طبخ غذا و 15 غرفه عرضه صنایع دستی مرتبط با غذا حضور خواهند داشت.

رحمتی با اعلام آمادگی 13 کشور خارجی برای حضور در سومین جشنواره بین المللی غذای کشورهای اکو – راه ابریشم گفت: کشورهای افغانستان، سوریه، پاکستان، چین، عراق، فلسطین، لبنان، ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، تاجیکستان، بلغارستان و بحرین در این جشنواره غذاهای خود را طبخ خواهند کرد.

دبیر جشنواره بین المللی غذای زنجان با اشاره به نقش این جشنواره در توسعه گردشگری و رونق صنایع دستی افزود: اجرای برنامه‌های آیینی، برگزاری کارگاه آموزش آشپزی و معرفی ظرفیتهای گردشگری ایران و دیگر کشورها از جمله برنامه های جنبی این جشنواره خواهد بود.

شهردار زنجان هم با تاکید بر تلاش شهرداری زنجان برای پیوستن به شهرهای عضو پیمان جاده ابریشم گفت: باید از ظرفیت دیپلماسی شهری در جهت توسعه صنعت گردشگری بهره گیریم.

یگانه افزود: در تلاش هستیم تا پس از اصفهان و رشت به عنوان سومین استان موفق به ثبت جشنواره در تقویم رویدادهای یونسکو شویم.

دوره نخست جشنواره غذای اکو – جاده ابریشم همزمان با جشنواره ملی آش ایرانی و در شهریور سال 94 و دومین دوره این جشنواره در مهر سال گذشته برگزار شد.

در نخستین دوره این جشنواره 3 کشور خارجی و در دومین دوره 10 کشور حضور یافتند و به عرضه غذاهای سنتی خود پرداختند.

سازمان همکاری اقتصادی (اکو) یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است، که سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال 1343 (1964) نخستین بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند.

پس از فروپاشی شوروی، در سال 1372 کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز به سازمان اکو پیوستند.

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">