Zanjan Tourism Guide

زنجان؛ شهری که باید دید؛ فرصتی جدید برای سفر بعدی شما؛ زنجان به شما نزدیکتر از آن است که تصور می‌کنید!

شرکت های هوایی به دلیل کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا مجبور شده اند پروازهای خود را کاهش داده و استخدام کارمند را متوقف کنند.

روسای برخی از خطوط هوایی گفته اند که پیامدهای زیانبار شیوع ویروس کرونا برای این صنعت ممکن است از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ بدتر باشد. برخی از شرکت های آمریکایی که تا دو هفته قبل از پیامدهای این وضعیت در امان بودند اکنون پیش بینی می کنند که پروازهای هوایی در این کشور ممکن است بیش از 30 درصد کاهش یابد.

دلتا، پر درآمدترین شرکت هوایی جهان اعلام کرد تعداد رزرو بلیط آن در دو هفته گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته و وضعیت ممکن است بدتر شود. این شرکت در نظر دارد پروازهای خارجی خود را ۲۰ تا ۲۵ درصد و پروازهای داخلی را ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دهد. به همین دلیل می خواهد هزینه های خود را از طریق توقف استخدام، پیشنهاد بازنشستگی زودرس و مرخصی بدون حقوق برای کارمندان کاهش دهد.

امریکن ایر لاینز نیز از کاهش ۱۰ درصدی پروازهای خارجی و کاهش ۷.۵ درصدی پروازهای داخلی خبر داد.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) پیش بینی می کند که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا و متناسب با دامنه شیوع آن شرکت های هوایی در سال جاری بین ۶۳ تا ۱۱۳ میلیارد از درآمد خود را از دست خواهند داد. این انجمن گفت کاهش درآمد شرکت های هوایی در نتیجه حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر حدود ۲۰ میلیارد دلار بود.

پیش بینی می شود که فرودگاه های اروپایی در سال جاری میلادی ۱۸۷ میلیون مسافر کمتر از میزان معمول داشته باشند.

شرکت ارزان قیمت نروژ ایرلاین تا اواسط تابستان ۱۵ درصد پروازهای خود را کاهش خواهد داد و قرار است تعداد قابل توجهی از کارمندان خود را اخراج کند. ایر فرانس- کی ال ام نیز اعلام کرد فقط در ماه مارس سه هزار و ۶۰۰ پرواز خود را لغو کرده است.

شرکت آلمانی لوفت هانزا در پی کاهش چشمگیر تقاضا در نظر دارد نیمی از پروازهای خود را متوقف کند و خط هوایی فنلاند نیز هزار و ۴۰۰ پرواز را متوقف خواهد کرد.

کاهش تقاضا از هفته ها پیش در کشورهای آسیایی و به خصوص چین آغاز شد ولی در پی شیوع ویروس کرونا به خارج از آسیا و به خصوص ابعاد گسترده آن در ایتالیا تاثیر این وضعیت روی شرکت های آمریکایی از هفته قبل محسوس شد.

سهام شرکت های هوایی بیش از هر صنعت دیگری لطمه خورده است. بهای سهام اکثر شرکت های هوایی آمریکایی از اواسط ماه فوریه تاکنون بین ۲۵ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است. با این همه روسای شرکت های هوایی تاکید می کنند که این صنعت حداقل در آمریکا می تواند این دوره بحرانی را به خوبی پشت سر بگذارد.

به گفته آنها اکثر این شرکت ها به نسبت دوره حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر از نظر اقتصادی نیرومند تر هستند، درآمد آنها بیشتر و بدهی آنها کمتر است. با این همه شرکت های هوایی اکنون با چالشی روبرو هستند که تاکنون سابقه نداشته است.

کلمات کلیدی:

international-tourism-news

نظرات

برو به فرم ارسال نظر

هیچ نظری تا الان ثبت نشده.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">